Dissabte, 29 de Juny de 2024

El Port Tarragona és el segon port que més creix de l'Estat en el tràfic d'asfalt

06 de Juliol de 2021, per
  • Imatge d'arxiu

    Port de Tarragona

El Port Tarragona és el segon port que més creix de tot l'Estat en el tràfic d'asfalt durant el 2020. El creixement d'aquest tràfic se situa en un augment del 14,8% entre 2019 i 2020. En volum, el Port de Tarragona ha mogut, en el que portem de 2021, un 28,9% del moviment portuari total d'asfalt a tot Espanya, més d'una quarta part del total, convertint també a Tarragona en el segon port en volum d'asfalts, mitjançant la col·laboració amb Cepsa.

El responsable del negoci d'Asfalts de Cepsa a Catalunya i Aragó des de fa 13 anys, José Luis Jiménez Lasheras, ha traslladat al Port "la seva satisfacció per l'excel·lent trajectòria comuna, la continuïtat i les bones perspectives de futur". Per a Jiménez, "l'estreta i dilatada relació entre el Port de Tarragona i Cepsa ha permès que en moments complicats com els actuals, generats per la crisi sanitària, la resiliència mostrada per totes dues empreses proporcioni grans resultats". Cepsa és l'empresa líder en el moviment d'asfalts al Port de Tarragona. I també és una de les empreses líders del sector petroquímic, amb presència a nivell mundial, i una de les pioneres de l'assentament del sector químic a Tarragona en la primera onada d'inversió a mitjan segle passat.

Segons el president del Port, Josep Mª Cruset, "el Port de Tarragona i Cepsa comparteixen objectius comuns i maneres de fer com ho demostra l'estratègia de diversificació de productes que ambdues empreses estem posant en pràctica". Al Port de Tarragona, Cepsa compta amb tràfics de cru, fueloil, gasoil i l'esmentat asfalt, que fan que Cepsa sigui la tercera empresa en volum de mercaderies del Port als darrers anys.

La tasca que han dut a terme totes dues empreses segueix donant molt bons resultats, i com assenyala el responsable del negoci d'Asfalts de Cepsa a Catalunya i Aragó, "el Port de Tarragona i Cepsa han creat una trajectòria d'èxits conjunts". Jiménez també ha valorat molt positivament "l'evolució del Port, considerant-lo una part estratègica clau de l'economia del territori per a tots els sectors d'activitat, especialment per al sector químic, que aporta la major proporció de volum per al Port en les últimes dècades".

El responsable de Cepsa considera que "el Port de Tarragona és un dels 10 ports d'Espanya amb més activitat i Cepsa històricament sempre ha estat una de les 4 primeres empreses en volum de mercaderies del Port de Tarragona, estant en la mitjana dels últims anys la tercera en el rànquing".

Líders en líquids a doll

El Port de Tarragona és la plataforma logística mitjançant la qual s'importen les matèries primeres necessàries per als processos de producció del sector químic, i s'exporten els productes que se'n deriven. Gràcies als calats de primer nivell, dona suport a la indústria local i es posiciona com a hub a la Mediterrània per a l'emmagatzematge i la distribució de productes petroquímics.

Els líquids a doll lideren en xifres absolutes acumulades dels tràfics portuaris del primer quadrimestre de l'any 2021 amb 8.576.234 tones i amb un augment del 10,5%. Els productes químics i el cru són els productes que encapçalen aquest lideratge. El hub petroquímic de Tarragona és el principal client del Port, genera 20 milions de tones de productes l'any, el que representa el 50% de la producció de Catalunya i el 25% de l'espanyola.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges