Dijous, 28 de Març de 2024

El projecte educatiu TurisTIC Challenge culmina amb propostes 'innovadore's per al turisme familiar a la demarcació

17 de Juny de 2020, per Redacció
  • 'Gotims de llum entre vinyes', d'alumnes de Santa Oliva, és un dels projectes destacats

    Cedida

El projecte educatiu TurisTIC Challenge, impulsat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha finalitzat amb el reconeixement de les 29 propostes que l'alumnat ha creat per dissenyar, "a través de la seva pròpia mirada", el turisme familiar del futur a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Un total de 945 escolars de primària i secundària han participat en aquesta iniciativa que "els ha permès conèixer l'activitat i els actius turístics del territori i aportar la seva particular visió amb imaginació, tot incorporant criteris de sostenibilitat i l'ús de les tecnologies", segons s'ha apuntat des de l'administració supracomarcal. El confinament d'aquests darrers mesos no ha impedit que els centres educatius continuessin treballant en grups de manera telemàtica.

Les propostes dels estudiants han estat productes, serveis i iniciatives turístiques centrades en noves experiències durant tot l'any amb activitats per les famílies. Tots els participants han rebut un reconeixement en forma de diploma virtual per la tasca i aquest matí de dimecres s'ha fet una trobada virtual per compartir la cloenda del projecte. La presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Meritxell Roigé, ha destacat la "importància" d'aquesta iniciativa que "ha permès involucrar els nens i les nenes de la nostra demarcació en el replantejament del turisme familiar a les nostres destinacions, la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, ja que ells representen el públic a qui ens dirigim: les famílies i tota la ciutadania".

La proposta educativa TurisTIC Challenge s'emmarca en el Projecte europeu de competitivitat territorial PECT Turístic en Família, que coordina la Diputació de Tarragona.

Projectes 'rellevants que podrien fer-se realitat'

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha volgut destacar una selecció de projectes que es traslladaran al sector privat i als agents públics del sector turístic perquè avaluïn la seva viabilitat i implantació. Entre aquests, hi ha tres propostes que han estat considerades com les "més rellevants" per l'aportació que fan dins de cadascuna dels àmbits de treball proposats. Una d'aquestes és 'Novetats al patrimoni', de l'àmbit del patrimoni cultural, que ha anat a càrrec d'alumnes de 3r i 4t de primària de l'escola Doctor Ferran de Corbera d'Ebre. La idea és aprofitar els espais més "emblemàtics i segurs" del poble vell del municipi per fer concerts i exposicions de diferents temàtiques.

L'alumnat proposa instal·lar-hi plafons interactius i dinamitzar les activitats fent ús de les xarxes socials. El projecte 'Em puc banyar a la platja', dins del repte platja innovadora, ha estat creat per alumnes de 4t de primària de l'escola Castell de Calafell. La proposta planteja crear una aplicació per consultar les condicions de la platja, accedir a la informació necessària sobre els serveis que s'hi troben i que alhora permeti el lloguer de serveis i la reserva d'activitats.

Finalment, també s'ha reconegut especialment la proposta 'Gotims de llum entre vinyes', d'alumnes de 6è de primària de l'escola La Parellada de Santa Oliva, en el marc del repte vinya en família. Els escolars proposen que els visitants facin un passeig entre vinyes i construccions de pedra seca que trobem als camins del seu municipi, Santa Oliva.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics