Divendres, 02 d'Agost de 2024

El RACC qüestiona l'eficàcia de les rotondes que Foment proposa construir a l'N-340

L'entitat insisteix que per reduir la sinistralitat cal desviar tot el trànsit de camions cap a l'AP-7

17 de Novembre de 2015, per ACN
  • La N-340 és una de les carreteres catalanes amb més sinistralitat

    ACN

El RACC ha qüestionat la mesura de construir d'una desena de rotondes a l'N-340 perquè no resol el problema de fons que, per a ells té aquesta via, que són els xocs frontals. Segons dades recopilades per l'entitat, a l'N-340, el 42% dels xocs que s'hi produeixen són frontals i només el 3% dels accidents tenen lloc en interseccions.

D'altra banda, amb les rotondes pot augmentar el nivell de congestió, sobretot en períodes d'alta intensitat de circulació, a l'estiu i en dies festius. Pel RACC, les rotondes obliguen a baixar la velocitat i, per tant, la gravetat dels accidents però, en èpoques on la circulació de vehicles és elevada, desencadenen més congestió en un àrea que ja avui està congestionada a l'estiu.

A més, pel Club les rotondes poden, paradoxalment, augmentar el risc d'accident frontal en altres llocs, en propiciar una menor velocitat mitjana de circulació i, per tant, més intents d'avançament en altres trams. El RACC recorda que per l'N-340 hi circulen fins a 25.000 vehicles diari i fins un 30% d'aquests són vehicles pesants que eviten el peatge de l'AP-7.

És per aquests motius que el RACC insisteix en defensar que la mesura més "efectiva, immediata i barata" per reduir la sinistralitat de l'N-340 és la de desviar el trànsit de vehicles pesants per l'AP-7, i que es faci de manera "immediata". L'entitat recorda que aquesta solució reduiria "dràsticament" els accidents mortals, tal i com ha succeït al tram de l'N-II a Girona.

A més, asseguren que els transportistes que ja utilitzen l'AP-7 sortirien beneficiats perquè tindrien una bonificació del 50% del peatge; i els que serien desviats obligatòriament reduirien el temps de recorregut, el consum de benzina i els accidents.

El RACC recorda que l'Administració no tindria cap cost amb aquesta mesura perquè no caldria compensar la concessionària per la rebaixa dels peatges. L'augment de trànsit previst a l'AP-7 generaria un augment de recaptació que compensaria la rebaixa dels peatges i l'augment de costos de manteniment associat a l'increment de trànsit.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges