Tarragona i Sant Sebastià repeteixen un any més com les ciutats de l'estat amb les tarifes de taxi urbà més cares. Un podi al qual se suma Madrid el 2022, segons l'estudi que FACUA-Consumidores en Acción ha realitzat comparant els preus d'aquest servei en un total de 57 ciutats d'arreu de l'estat. Les ciutats més barates són, una vegada més, Las Palmas de Gran Canaria i Ceuta, mentre que a la península repeteix Cadis com la que té els preus més baixos.
L'anàlisi de les tarifes en cadascun dels recorreguts considerats a l'estudi (cursa mínima o trajecte d'1 quilòmetre, trajecte de 5 i trajecte de 10 quilòmetres, tots en horari diürn, nocturn i nocturn de cap de setmana) llança que les diferències entre ciutats arriben a assolir el 125%, en totes les categories de cursa mínima o trajecte d'1 km, ja sigui de dia o nocturna i nocturna de cap de setmana.
Els preus d'aquestes categories oscil·len, en cas de dia, entre els 2,40 euros de Las Palmas de Gran Canària i els 5,40 de Sant Sebastià. En el trajecte mínim en horari nocturn i nocturn de cap de setmana, les tarifes varien entre els 3 euros de la ciutat insular i els 6,75 que es paguen a Màlaga.
Així, l'import mitjà de nou recorreguts analitzats per FACUA costaria a Tarragona un 73,6% més del preu que tindria a Las Palmas de Gran Canaria. Segons aquest estudi, Tarragona i Sant Sebastià són les ciutats, amb 70 punts totes dues (d'un total de 90), on el taxi és més car i Las Palmas de Gran Canaria, amb 1 punt per tenir els imports més baixos de les 57 ciutats , la més barata. En aquesta classificació, a Tarragona i Sant Sebastià els segueixen, als deu primers llocs, Madrid i Vitòria (63), Badajoz (62), Terol (61), Lleida (60), Sòria (59), Girona (56) i Pamplona (55), Santiago de Compostela i Logronyo (54) i Màlaga i Múrcia (53).
Alhora, les ciutats més cares en relació amb la baixada de bandera són Sant Sebastià (4,26 euros), Terol (3,80 euros) i Tarragona (3,50 euros) en horari diürn (igual que el 2021); i Tarragona i Girona (4,70 euros), Sant Sebastià (4,48 euros) i Badajoz (4,41 euros) de nit.
L'anàlisi de les tarifes en cadascun dels recorreguts considerats a l'estudi (cursa mínima o trajecte d'1 quilòmetre, trajecte de 5 i trajecte de 10 quilòmetres, tots en horari diürn, nocturn i nocturn de cap de setmana) llança que les diferències entre ciutats arriben a assolir el 125%, en totes les categories de cursa mínima o trajecte d'1 km, ja sigui de dia o nocturna i nocturna de cap de setmana.
Els preus d'aquestes categories oscil·len, en cas de dia, entre els 2,40 euros de Las Palmas de Gran Canària i els 5,40 de Sant Sebastià. En el trajecte mínim en horari nocturn i nocturn de cap de setmana, les tarifes varien entre els 3 euros de la ciutat insular i els 6,75 que es paguen a Màlaga.
Així, l'import mitjà de nou recorreguts analitzats per FACUA costaria a Tarragona un 73,6% més del preu que tindria a Las Palmas de Gran Canaria. Segons aquest estudi, Tarragona i Sant Sebastià són les ciutats, amb 70 punts totes dues (d'un total de 90), on el taxi és més car i Las Palmas de Gran Canaria, amb 1 punt per tenir els imports més baixos de les 57 ciutats , la més barata. En aquesta classificació, a Tarragona i Sant Sebastià els segueixen, als deu primers llocs, Madrid i Vitòria (63), Badajoz (62), Terol (61), Lleida (60), Sòria (59), Girona (56) i Pamplona (55), Santiago de Compostela i Logronyo (54) i Màlaga i Múrcia (53).
Alhora, les ciutats més cares en relació amb la baixada de bandera són Sant Sebastià (4,26 euros), Terol (3,80 euros) i Tarragona (3,50 euros) en horari diürn (igual que el 2021); i Tarragona i Girona (4,70 euros), Sant Sebastià (4,48 euros) i Badajoz (4,41 euros) de nit.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics