I amb la tardor, s'acabarà l'activitat a l'aeroport de Reus. Ho ha confirmat Aena aquest dilluns, després això sí d'una temporada de primavera i estiu en què s'han recuperat les sensacions de 2019, abans de la irrupció de la covid-19. Cal recordar, segons el director de l'equipament del Baix Camp, Juan Crespo, que el repte previst enguany era arribar als 750.000 passatgers, o fins i tot superar-los. Fa tres anys en van ser 1.046.062.
Per aconseguir-ho, des de la base reusenca es van dissenyar una vintena de rutes, la majoria de les quals han connectat amb ciutats i capitals europees, i també amb Palma de Mallorca. Amb tot, des d'Aena s'ha manifestat aquest dilluns que serà el dilluns 7 de novembre, passat Tots Sants, quan finalitzi l'operativa comercial del nostre aeroport.
Enguany, l’aeroport reusenc ha acumulat 38 rutes, nou menys que el 2019; i 23 destinacions, quatre menys. N'han estat 15 al Regne Unit, tres a Irlanda (amb la capital Dublín com a destinació estrella), dues a Bèlgica i una a Polònia, a Palma de Mallorca i als Països Baixos. “Tot i tenir menys rutes i menys destinacions, per tant, menys seients oferts, es vol recuperar l’afluència de passatgers d’abans de la pandèmia”, va explicar Crespo en una intervenció a la Cambra, a l'estiu.
Davant d’aquests propòsits, Crespo va argumentar que “hi ha tres factors que fan respecte" i que podrien perjudicar les xifres de l'aeroport de Reus: "la invasió d'Ucraïna per part de Rússia, el preu creixent del combustible i un possible rebrot de la pandèmia”. Quant a la crisi del Brexit,i ja en plena temporada estival, el director de la base del Baix Camp va assegurar que aquesta va quedar "difuminada": “Els britànics han vingut com si no existís el Brexit”, va dir.
Ara per ara, doncs, les companyies es troben perfilant la seva oferta de cara a la primavera i a l'estiu de 2023. De fet, n'hi ha que ja tenen bitllets a la venda, a la xarxa, com Ryanair.
Per contra, l'aeroport de Girona sí que tindrà activitat i vols comercials, durant els mesos de fred. Té programats 87.242 seients i 458 operacions.
Enguany, prop d'una quarantena de rutes
Per aconseguir-ho, des de la base reusenca es van dissenyar una vintena de rutes, la majoria de les quals han connectat amb ciutats i capitals europees, i també amb Palma de Mallorca. Amb tot, des d'Aena s'ha manifestat aquest dilluns que serà el dilluns 7 de novembre, passat Tots Sants, quan finalitzi l'operativa comercial del nostre aeroport.
Enguany, l’aeroport reusenc ha acumulat 38 rutes, nou menys que el 2019; i 23 destinacions, quatre menys. N'han estat 15 al Regne Unit, tres a Irlanda (amb la capital Dublín com a destinació estrella), dues a Bèlgica i una a Polònia, a Palma de Mallorca i als Països Baixos. “Tot i tenir menys rutes i menys destinacions, per tant, menys seients oferts, es vol recuperar l’afluència de passatgers d’abans de la pandèmia”, va explicar Crespo en una intervenció a la Cambra, a l'estiu.
Les companyies perfilen la nova temporada
Davant d’aquests propòsits, Crespo va argumentar que “hi ha tres factors que fan respecte" i que podrien perjudicar les xifres de l'aeroport de Reus: "la invasió d'Ucraïna per part de Rússia, el preu creixent del combustible i un possible rebrot de la pandèmia”. Quant a la crisi del Brexit,i ja en plena temporada estival, el director de la base del Baix Camp va assegurar que aquesta va quedar "difuminada": “Els britànics han vingut com si no existís el Brexit”, va dir.
Ara per ara, doncs, les companyies es troben perfilant la seva oferta de cara a la primavera i a l'estiu de 2023. De fet, n'hi ha que ja tenen bitllets a la venda, a la xarxa, com Ryanair.
Per contra, l'aeroport de Girona sí que tindrà activitat i vols comercials, durant els mesos de fred. Té programats 87.242 seients i 458 operacions.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics