Optimisme i prudència. L'Aeroport de Reus encara la Setmana Santa i l'estiu d'enguany amb "bones perspectives", segons ha dit el director de l'equipament, Juan Crespo, a l'hora d'anunciar com es plantegen la temporada a la base de la capital del Baix Camp. En aquest sentit, ha recordat que en aquesta ocasió són 23 les destinacions a les quals es podrà viatjar des de la nostra ciutat, de les quals una és a Palma de Mallorca. La resta són al Regne Unit, Irlanda o Polònia, entre altres.
De fet, Crespo ha assenyalat que es preparen 155 operacions (és a dir, vols d'anada i de tornada) al llarg dels propers dies de Setmana Santa. "Són xifres similars a les de 2019", ha subratllat, quan per la base aeroportuària de Reus hi van passar un milió de persones. El 2020 en van ser 40.000, i l'any passat 150.000. "Són dades que són lluny del que es pot assenyalar com una recuperació. Aquesta s'ha de produir enguany", ha detallat.
Tot i lectura "optimista", Crespo s'ha volgut mostrar "prudent" per tres factors que poden tenir una influència negativa en l'activitat a l'Aeroport de Reus. En aquest sentit, s'ha referit a les repercussions de la guerra a Ucraïna, a l'evolució de la crisi sanitària i a l'encariment del combustible. Quant a les companyies que operaran al Baix Camp, són Ryanair, Jet2 i TUI. "El 2019 ja ens van fer confiança i ens la mantenen ara", ha celebrat.
Pel que fa al perfil del viatger que passa per l'Aeroport de Reus, Crespo ha indicat que el 66% dels usuaris són d'origen britànic, mentre que el 25% és irlandès. La resta provenen d'Holanda o Bèlgica, entre altres, i del territori i de l'estat. Sobre la confirmada absència de turistes russos al Camp i a l'Ebre, el director de la base aeroportuària ha destacat que "és un perfil que en els últims anys ja havia anat a la baixa", i que les previsions d'enguany "per tant, no ens afecten".
La trobada de Crespo amb els mitjans ha servit igualment per exposar altres projectes previstos a l'Aeroport de Reus. En aquesta línia, ha manifestat que el Documento de regulación aeroportuaria (DORA) 2 preveu una inversió de més de 20 milions a la base de la capital del Baix Camp en el període entre 2022 i 2027. També s'ha referit al recent anunci de l'impuls d'un parc fotovoltaic en l'entorn de les instal·lacions d'Aena al terme municipal, tot plegat per poder-se autoabastir d'energia.
Finalment, Crespo ha volgut fer valer el recent anunci de la ubicació de l'estació intermodal. "Tota destinació potent té el seu aeroport de referència, i nosaltres volem ser el de la Catalunya Sud. Si a més disposem d'infraestructures de qualitat que facin més àgil l'arribada dels usuaris, tindrem un valor afegit al territori", ha argumentat.
Pendents de la guerra, la pandèmia i el preu del combustible
De fet, Crespo ha assenyalat que es preparen 155 operacions (és a dir, vols d'anada i de tornada) al llarg dels propers dies de Setmana Santa. "Són xifres similars a les de 2019", ha subratllat, quan per la base aeroportuària de Reus hi van passar un milió de persones. El 2020 en van ser 40.000, i l'any passat 150.000. "Són dades que són lluny del que es pot assenyalar com una recuperació. Aquesta s'ha de produir enguany", ha detallat.
Tot i lectura "optimista", Crespo s'ha volgut mostrar "prudent" per tres factors que poden tenir una influència negativa en l'activitat a l'Aeroport de Reus. En aquest sentit, s'ha referit a les repercussions de la guerra a Ucraïna, a l'evolució de la crisi sanitària i a l'encariment del combustible. Quant a les companyies que operaran al Baix Camp, són Ryanair, Jet2 i TUI. "El 2019 ja ens van fer confiança i ens la mantenen ara", ha celebrat.
Pel que fa al perfil del viatger que passa per l'Aeroport de Reus, Crespo ha indicat que el 66% dels usuaris són d'origen britànic, mentre que el 25% és irlandès. La resta provenen d'Holanda o Bèlgica, entre altres, i del territori i de l'estat. Sobre la confirmada absència de turistes russos al Camp i a l'Ebre, el director de la base aeroportuària ha destacat que "és un perfil que en els últims anys ja havia anat a la baixa", i que les previsions d'enguany "per tant, no ens afecten".
L'estació intermodal, un "valor afegit" per al territori
La trobada de Crespo amb els mitjans ha servit igualment per exposar altres projectes previstos a l'Aeroport de Reus. En aquesta línia, ha manifestat que el Documento de regulación aeroportuaria (DORA) 2 preveu una inversió de més de 20 milions a la base de la capital del Baix Camp en el període entre 2022 i 2027. També s'ha referit al recent anunci de l'impuls d'un parc fotovoltaic en l'entorn de les instal·lacions d'Aena al terme municipal, tot plegat per poder-se autoabastir d'energia.
Finalment, Crespo ha volgut fer valer el recent anunci de la ubicació de l'estació intermodal. "Tota destinació potent té el seu aeroport de referència, i nosaltres volem ser el de la Catalunya Sud. Si a més disposem d'infraestructures de qualitat que facin més àgil l'arribada dels usuaris, tindrem un valor afegit al territori", ha argumentat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics