Dijous, 28 de Març de 2024

L'empresari Antonio Ros, guardonat en la Nit del Turisme de la Costa Daurada

El sector fa balanç de la temporada turística, amb un augment d'un 4% en les pernoctacions

20 de Novembre de 2015, per ACN
  • Escenari de la XXVI Nit del Turisme de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, durant la intervenció del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet

    ACN

Antonio Ros Caballero, empresari amb una llarga trajectòria vinculada al món del turisme, ha estat guardonat, aquest dijous, amb el premi Costa Daurada que atorga el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, en el marc de la celebració de la XXVI Nit del Turisme de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre. Pel que fa al premis Jordi Cartanyà de litoral i d'interior, que reconeixen la creació de material de promoció turística o campanya publicitària, enguany han quedat deserts. El sector ha aprofitat la seva trobada anual, al Centre de Convencions de PortAventura, per fer balanç de la temporada turística. S'han rebut 4.676.000 visitants que han generat 17.593.000 pernoctacions, un 4% més que ara fa un any.

Enguany, el premi Costa Daurada –que reconeix persones o organitzacions que duen a terme activitats per a la promoció, imatge i millora de les infraestructures i serveis del sector turístic de la Costa Daurada i del turisme en general–, ha estat per Antonio Ros. Aquest empresari va obrir l'any 1979 l'oficina d'Ultramar Express a Salou, de la qual n'ha estat director fins a la seva jubilació. Durant aquest període, Ultramar Express va passar a ser propietat del grup TUI. Arran de la fusió de TUI Travel i FIRST CHOICE, l’any 2009 Ros va passar a ser commercial manager a l’estat espanyol de TUI Travel PCL.

També és soci fundador de l’Associació d’Agències de Viatges Receptives de la Costa Daurada, de la qual, a més, n’ha estat president durant deu anys. L’any 2003 va ser distingit amb la medalla de Turisme de Catalunya i, posteriorment, va rebre el Premi a la Internacionalització de les Empreses de la mà de la Cambra de Comerç de Tarragona.

Segons ha considerat el consell rector del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Ros ha estat al capdavant d'un dels principals agents receptius a la zona i, des d'aquesta posició, la seva tasca ha contribuït d'una forma notable a la consolidació de mercats com el britànic, l'irlandès o el rus. El seu paper ha en l’obertura del mercat nòrdic a través de TUI Nòrdic i la seva implicació en el desenvolupament del producte de creuers mitjançant Intercruises han estat clau, ha destacat el director del Patronat, Octavi Bono.

També han lloat la seva figura el conseller d'Empresa i Ocupació en funcions, Felip Puig; el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; i el president del Patronat de Turisme, Martí Carnicer, que han destacat la seva professionalitat i compromís, alhora que han remarcat la necessitat de col·laboració entre els àmbits turístics públic i privat per afrontar amb encert els reptes de futur.

Poblet ressalta l'ofici, la integració i el debat sobre el model de turisme

El president de la Diputació, Josep Poblet, ha volgut fer tres reflexions sobre el turisme al territori. D'una banda, ha parlat de "l'ofici", reivindicant la veterania i el saber fer del sector. De l'altra, s'ha referit al debat sobre el model de turisme, i ha detallat sis ingredients "bàsics" perquè tot plegat funcioni: "visió estratègica, participació de tothom, capacitat de resposta als reptes que es plantegen, partir de criteris d'eficiència, tenir voluntat de consens i una rendició de comptes permanent". I, finalment, ha incidit en la integració, en la necessitat de "suma" de petits i grans, de costa i interior. "Reivindiquem que a la costa són una poderosa màquina d'atracció turística", ha manifestat, però "justament aquesta importància fa més important encara l'interior", ha conclòs.

Felip Puig subratlla la conjunció de diferents vocacions del territori

El conseller Puig, en la seva intervenció, ha posat en valor el sector turístic com a motor de l'economia i del país que, a la vegada que genera riquesa i ocupació, "ens aporta molts beneficis, moltes vegades intangibles", ha dit. Ha expressat que en el turisme també "hi descansa una part del nostre projecte de país", cosa que "requereix un constant anàlisi de millora, de reequilibri i d'enfortiment". Així mateix, ha declarat que "no és fàcil" conjugar les diferents vocacions que es troben al territori en un "equilibri fràgil però miraculós": la indústria, la posició logística, les infraestructures i l'oferta turística. En altres entorns, ha assegurat, "provocarien fractures".

Els càmpings salven la xifra de pernoctacions de la temporada turística

Durant la Nit del Turisme, el president delegat del Patronat de Turisme de la Diputació, Martí Carnicer, ha presentat les dades d'aquesta temporada, que reflecteixen un increment del 4% en les pernoctacions (17.593.000 en total, calculades amb una nova metodologia més acurada) respecte al mateix període de l'any anterior. Es tracta d'un augment molt desigual en funció del tipus d'allotjament. Així, els hotels han tingut pràcticament el mateix comportament, mentre que els apartaments han davallat un 12% i l'allotjament rural un 11%. Només els càmpings han assolit una tendència a l'alça, amb un creixement del 16% que ha compensat la resta de sectors.

Pel que fa a l'estada mitja dels 4.676.000 turistes que han passat pel territori, s'observa que també s'ha reduït lleugerament, quedant en 3,8 dies. Referent als mercats es pot parlar de tendència a l'alça en tots els casos llevat del rus, on s’ha patit la contenció ja prevista i anunciada. Per contra, Carnicer ha fet èmfasi en el bon comportament del mercat domèstic, el britànic i, de forma molt especial, el francès. No obstant aquesta bona tendència, i a l'increment de pernoctacions, també han remarcat que s’ha hagut de d’activar la demanda mitjançant els preus, fet que ha afectat el compte de resultats de les empreses.

Aquest any, però, que Carnicer ha catalogat de "difícil" i que "ha requerit un major esforç a alguns dels sectors", ha estat també l'any en què s'ha posat la primera pedra de Ferrari Land, s'han celebrat els 25 anys de la Ruta del Cister, o ha començat a caminar la marca Terres de l'Ebre Reserva de la Biosfera, ha celebrat.

De cara al futur, el Patronat ha apuntat la necessitat d'emprendre accions per millorar i incrementar el coneixement de la marca Costa Daurada com a destinació de turisme familiar, potenciar nous productes, consolidar els mercats estratègics de la Costa Daurada i posar les infraestructures al servei del turisme.

Per a les Terres de l’Ebre, ha assenyalat, cal incrementar el reconeixement de la marca, ha indicat, tot fent una especial atenció al segell Reserva de la Biosfera, així com en incrementar les pernoctacions de mercats internacionals. Tant en una marca com en l'altra, s'aposta per intensificar la innovació en les eines i instruments de difusió, amb una especial sensibilitat per l’entorn online, i utilitzar la gestió del coneixement al servei del turisme.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Professsional del Turisme  20 de Novembre de 2015

Costa Daurada una marca low cost

Diuen que una mentida repetida mil cops pot passar a ser una veritat però en el cas de la marca Costa daurada no és així, ni els tour operadors la tenen com una marca de valor afegit, si mirem els seus catàlegs any darrera any, sempre estan entre les seves ofertes més econòmiques i ni tant sols els propis operadors de la zona que volen oferir qualitat ho creuen, molts establiments i fins i tot parcs d'atraccions amaguen o fan desaparèixer aquesta marca de la seva publicitat. Però els polítics viuen al seu nuvol fent cas omís de les dades objectives que llança el mercat, el preu mig estància Costa Brava i Barcelona ciutat està lluny del d'aqui, aquesta és la realitat i si ens comparem amb el sud de França ja no surten les paraules. Quan preguntes als turistes que és la costa daurada no ho saben i els que ho saben ho associen a disbauxa i low cost, per què no es promociona Catalunya sud i s'aprofita el tiron de BCN ? interessos en paradetes ho impedeixen, fer creure als d'aqui que anem amb mercedes quan anem amb pandas