Les entitats econòmiques del Camp de Tarragona s'han unit aquest dimecres al matí per signar un document en suport al corredor ferroviari de mercaderies per l'interior. L'acte, impulsat per la Plataforma de Mercaderies per l'Interior i el seu portaveu, Eugeni Sedano, s'ha fet a la seu de la CEPTA, la patronal tarragonina, i demana entre d'altres una alternativa urgent al tercer fil que aviat es posarà en marxa.
Segons ha apuntat Sedano, la intenció és que el govern espanyol compleixi amb el compromís d'"allunyar les mercaderies de la costa", que és on hi viu més gent al Camp de Tarragona. Algunes de les entitats ja s'havien sumat a aquesta iniciativa, com és el cas del Port de Tarragona. El seu president, Josep Maria Cruset, ha assenyalat que hi ha una "opinió unànime" sobre com ha de ser el traçat ferroviari i les infraestructures.
Els agents empresarials han signat, doncs, un document que dona suport al transport de mercaderies per ferrocarril, però que demana que es pugui fer amb ample de via europeu, això sí, "canalitzant-los per l'interior". A més, reclamen que l'estudi de viabilitat licitat pel ministeri espanyol de transports "es transformi en un estudi informatiu" per tal d'"avançar l'execució definitiva del corredor interior".
Segons el Port, l'AEQT, les cambres de comerç de Reus i Tarragona, PIMEC i la CEPTA, aquesta és una "oportunitat" per al Camp de Tarragona que "no es pot deixar passar". El president de la CEPTA, José Antonio Belmonte, ha demanat "suport" de l'administració per tal de no trobar-se "sols" fent aquestes demandes.
I és que els diferents representants han assenyalat els riscos "per a la vida, per al patrimoni i per a la natura" que pot comportar dilatar en el temps el transport de mercaderies per la via de la costa. Després de tres anys des de la creació de la plataforma, consideren que hi ha hagut "poques explicacions" de les institucions públiques sobre el futur de la xarxa d'infraestructures al territori.
En aquest sentit, Eugeni Sedano ha reclamat ser presents en la futura comissió creada pel ministeri per tal de traslladar opinions també en el plànol tècnic. L'acte ha estat aprofitat per Jordi Just, president de la cambra reusenca, per reivindicar una vegada més el desdoblament de la carretera N-420, una reivindicació comuna de les cinc cambres de comerç. "És una necessitat de l'AEQT i del Port, a més d'unir la C-14 amb l'eix transversal, ja que pel túnel de Lilla no hi podran circular mercaderies".
Segons ha apuntat Sedano, la intenció és que el govern espanyol compleixi amb el compromís d'"allunyar les mercaderies de la costa", que és on hi viu més gent al Camp de Tarragona. Algunes de les entitats ja s'havien sumat a aquesta iniciativa, com és el cas del Port de Tarragona. El seu president, Josep Maria Cruset, ha assenyalat que hi ha una "opinió unànime" sobre com ha de ser el traçat ferroviari i les infraestructures.
Els agents empresarials han signat, doncs, un document que dona suport al transport de mercaderies per ferrocarril, però que demana que es pugui fer amb ample de via europeu, això sí, "canalitzant-los per l'interior". A més, reclamen que l'estudi de viabilitat licitat pel ministeri espanyol de transports "es transformi en un estudi informatiu" per tal d'"avançar l'execució definitiva del corredor interior".
Segons el Port, l'AEQT, les cambres de comerç de Reus i Tarragona, PIMEC i la CEPTA, aquesta és una "oportunitat" per al Camp de Tarragona que "no es pot deixar passar". El president de la CEPTA, José Antonio Belmonte, ha demanat "suport" de l'administració per tal de no trobar-se "sols" fent aquestes demandes.
I és que els diferents representants han assenyalat els riscos "per a la vida, per al patrimoni i per a la natura" que pot comportar dilatar en el temps el transport de mercaderies per la via de la costa. Després de tres anys des de la creació de la plataforma, consideren que hi ha hagut "poques explicacions" de les institucions públiques sobre el futur de la xarxa d'infraestructures al territori.
En aquest sentit, Eugeni Sedano ha reclamat ser presents en la futura comissió creada pel ministeri per tal de traslladar opinions també en el plànol tècnic. L'acte ha estat aprofitat per Jordi Just, president de la cambra reusenca, per reivindicar una vegada més el desdoblament de la carretera N-420, una reivindicació comuna de les cinc cambres de comerç. "És una necessitat de l'AEQT i del Port, a més d'unir la C-14 amb l'eix transversal, ja que pel túnel de Lilla no hi podran circular mercaderies".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics