El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha afirmat que la construcció de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Tarragona és una "clara aposta" perquè la infraestructura es converteixi en el quart port de l'estat. Les autoritats han oficialitzat aquest divendres l'inici de les obres, les quals van començar a l'octubre amb la construcció dels vials d'accés. La nova plataforma ocuparà una superfície de 915.000 m2 de sòl a Vila-seca (Tarragonès) i incrementarà en un 20% l'espai per a activitats logístiques del port tarragoní.
A més, el seu desenvolupament també permetrà la recuperació de l'espai dels Prats d'Albinyana de la Pineda integrats a la Xarxa Natura. En l'acte de col·lació de la primera pedra de les obres de la ZAL, el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori ha afirmat que la nova zona logística té un potencial "impressionant". Puigneró també ha destacat que el port tarragoní ha estat el que més ha crescut en l'últim any. "El port s'està disputant la quarta plaça del rànquing de l'Estat, amb Cartagena i Bilbao, l'aposta que estem fent és clarament una aposta perquè esdevingui el quart port de l'estat, que tremolin els de Barcelona, València, i Algesires", ha dit.
A banda, el conseller també ha tornat a demanar al govern central que no es retardi el corredor mediterrani. "No es pot demorar més aquesta infraestructura que faria dels tres ports un autèntic motor portuari del sud d'Europa", ha sostingut. Per la seva banda, el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha assenyalat que la nova plataforma serà un espai únic per la seva dimensió i connexió amb la resta del territori. Cruset ha indicat que s'ubicarà a poca distància, per exemple, d'una terminal de contenidors, dels molls de càrrega general o de l'estació intermodal.
També ha destacat que estarà connectada directament amb el corredor mediterrani. "Serà la zona d'activitats logístiques més gran disponible en tota la façana mediterrània", ha explicat Cruset. En aquest sentit, ha afirmat que serà una infraestructura "generadora d'oportunitats" i que dinamitzarà l'economia de la zona. En la seva intervenció, el president de Ports de l'Estat, Álvaro Rodríguez, també ha assegurat que la plataforma suposarà un salt i una oportunitat pel port tarragoní. Així mateix, ha dit que ajudarà a crear llocs de feina qualificats i a fidelitzar clients. "Si pensem a afegir valor a la càrrega de mercaderies, l'ideal és comptar amb un espai on es comparteixi la possibilitat d'un contenidor, on es pugui desconsolidar i que alhora tingui un sistema que reconegui com evoluciona el mercat cada dia per adaptar i personalitzar les mercaderies i col·locar-les amb el millor marge possible", ha concretat Rodríguez.
Segons l'Autoritat Portuària, la nova plataforma suposarà la creació de 4.200 llocs de treball directes i indirectes i permetrà incrementar en un 20% l'espai per a les activitats logístiques del port. Això, generarà un impacte en el tràfic marítim xifrat entre uns 2,7 i 4,6 milions de tones més a l'any. A la vegada, indiquen que la ZAL podria tenir un impacte econòmic estimat de 154.000.000 euros anuals en termes de valor afegit brut (VAB).
Des de l'octubre passat, estan en marxa les obres de la primera de les tres fases del projecte de la ZAL. Els treballs es van adjudicar a la UTE formada per Eiffage-GICSA-Morell el setembre de l'any passat i està previst que estiguin enllestits a finals d'aquest estiu. En l'actuació s'està construint el vial interior que connectarà la plataforma amb la xarxa general de carreteres. Concretament, es construirà 1.300 metres de via, amb quatre carrils (dos per sentit) i dues rotondes.
Pel que a les pròximes actuacions, el president del port tarragoní ha explicat que el vial perimetral es completarà amb dos ramals més que connectaran la plataforma amb les carreteres de l'entorn. Així, es construirà una rotonda a la carretera C-31B (Autovia de Tarragona-Salou) a l'altura de la planta industrial de DOW Chemical i a la intersecció amb la carretera TV-3146. També, es construirà un pas soterrat, per sota de la C-31B per connectar la ZAL a l'A-7. La segona actuació suposarà una inversió de 2,8 milions d'euros i la tercera d'uns 6 milions.
Actualment, aquesta tercera fase del projecte ja està redactada i aprovada i les obres es licitaran quan acabi el procés d'expropiació dels terrenys afectats.
El port tarragoní recuperarà l'entorn natural dels Prats d'Albinyana de la Pineda, integrats a la Xarxa Natural, els quals estan ubicats al costat de la ZAL. El projecte vol potenciar i preservar els hàbitats naturals d'aquesta zona i s'executarà amb tres fases. La primera consistiria amb la construcció d'una llacuna de 107.700 m2 i es crearà un bosc de ribera al voltant d'aquesta que es connectarà amb la platja ja existent. També es desviarà el canal del drenatge de l'A-7, que ara mateix està dins de la zona protegida de la Xarxa 2000.
Pel que fa a la segona fase, es faran accions per consolidar el conjunt patrimonial de la vil·la romana de Cal·lípolis i a la tercera s'instal·laran els serveis viaris interns per tal de protegir els camins, miradors i passarel·les.
A més, el seu desenvolupament també permetrà la recuperació de l'espai dels Prats d'Albinyana de la Pineda integrats a la Xarxa Natura. En l'acte de col·lació de la primera pedra de les obres de la ZAL, el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori ha afirmat que la nova zona logística té un potencial "impressionant". Puigneró també ha destacat que el port tarragoní ha estat el que més ha crescut en l'últim any. "El port s'està disputant la quarta plaça del rànquing de l'Estat, amb Cartagena i Bilbao, l'aposta que estem fent és clarament una aposta perquè esdevingui el quart port de l'estat, que tremolin els de Barcelona, València, i Algesires", ha dit.
A banda, el conseller també ha tornat a demanar al govern central que no es retardi el corredor mediterrani. "No es pot demorar més aquesta infraestructura que faria dels tres ports un autèntic motor portuari del sud d'Europa", ha sostingut. Per la seva banda, el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha assenyalat que la nova plataforma serà un espai únic per la seva dimensió i connexió amb la resta del territori. Cruset ha indicat que s'ubicarà a poca distància, per exemple, d'una terminal de contenidors, dels molls de càrrega general o de l'estació intermodal.
També ha destacat que estarà connectada directament amb el corredor mediterrani. "Serà la zona d'activitats logístiques més gran disponible en tota la façana mediterrània", ha explicat Cruset. En aquest sentit, ha afirmat que serà una infraestructura "generadora d'oportunitats" i que dinamitzarà l'economia de la zona. En la seva intervenció, el president de Ports de l'Estat, Álvaro Rodríguez, també ha assegurat que la plataforma suposarà un salt i una oportunitat pel port tarragoní. Així mateix, ha dit que ajudarà a crear llocs de feina qualificats i a fidelitzar clients. "Si pensem a afegir valor a la càrrega de mercaderies, l'ideal és comptar amb un espai on es comparteixi la possibilitat d'un contenidor, on es pugui desconsolidar i que alhora tingui un sistema que reconegui com evoluciona el mercat cada dia per adaptar i personalitzar les mercaderies i col·locar-les amb el millor marge possible", ha concretat Rodríguez.
Segons l'Autoritat Portuària, la nova plataforma suposarà la creació de 4.200 llocs de treball directes i indirectes i permetrà incrementar en un 20% l'espai per a les activitats logístiques del port. Això, generarà un impacte en el tràfic marítim xifrat entre uns 2,7 i 4,6 milions de tones més a l'any. A la vegada, indiquen que la ZAL podria tenir un impacte econòmic estimat de 154.000.000 euros anuals en termes de valor afegit brut (VAB).
Les obres comencen amb la construcció dels vials d'accés
Des de l'octubre passat, estan en marxa les obres de la primera de les tres fases del projecte de la ZAL. Els treballs es van adjudicar a la UTE formada per Eiffage-GICSA-Morell el setembre de l'any passat i està previst que estiguin enllestits a finals d'aquest estiu. En l'actuació s'està construint el vial interior que connectarà la plataforma amb la xarxa general de carreteres. Concretament, es construirà 1.300 metres de via, amb quatre carrils (dos per sentit) i dues rotondes.
Pel que a les pròximes actuacions, el president del port tarragoní ha explicat que el vial perimetral es completarà amb dos ramals més que connectaran la plataforma amb les carreteres de l'entorn. Així, es construirà una rotonda a la carretera C-31B (Autovia de Tarragona-Salou) a l'altura de la planta industrial de DOW Chemical i a la intersecció amb la carretera TV-3146. També, es construirà un pas soterrat, per sota de la C-31B per connectar la ZAL a l'A-7. La segona actuació suposarà una inversió de 2,8 milions d'euros i la tercera d'uns 6 milions.
Actualment, aquesta tercera fase del projecte ja està redactada i aprovada i les obres es licitaran quan acabi el procés d'expropiació dels terrenys afectats.
Es recuperaran hectàrees de l'espai dels Prats d'Albinyana de la Pineda
El port tarragoní recuperarà l'entorn natural dels Prats d'Albinyana de la Pineda, integrats a la Xarxa Natural, els quals estan ubicats al costat de la ZAL. El projecte vol potenciar i preservar els hàbitats naturals d'aquesta zona i s'executarà amb tres fases. La primera consistiria amb la construcció d'una llacuna de 107.700 m2 i es crearà un bosc de ribera al voltant d'aquesta que es connectarà amb la platja ja existent. També es desviarà el canal del drenatge de l'A-7, que ara mateix està dins de la zona protegida de la Xarxa 2000.
Pel que fa a la segona fase, es faran accions per consolidar el conjunt patrimonial de la vil·la romana de Cal·lípolis i a la tercera s'instal·laran els serveis viaris interns per tal de protegir els camins, miradors i passarel·les.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics