Dimarts, 30 d'Abril de 2024

Restaurants, pastisseries i hotels de Tarragona se sumen a la recollida solidària de fons per als refugiats ucraïnesos

29 de Març de 2022, per Josep Maria Llauradó Serra
  • Els representants de l'AEH, aquest matí a la seva seu a Tarragona.

    Josep M. Llaurado

L'Associació d'Empresaris de l'Hostaleria de Tarragona (AEHT) s'ha sumat a una campanya engegada des de Barcelona per tal que els restaurants i els hotels ofereixin als seus clients "arrodonir" el seu compte en favor de l'ONG World Central Kitchen, que es dedica a repartir menjar entre els refugiats ucraïnesos a Polònia.

La iniciativa, adreçada als més de 750 restaurants i hotels associats i a la resta d'establiments de la demarcació, porta el nom de Tapaz - Tapas por la paz. Ara mateix ja hi ha vora 200 negocis col·laboradors a Barcelona i l'AEH pretén traslladar-ho també, aprofitant que arriba la Setmana Santa, a les comarques tarragonines. Alguns dels restauradors, de fet, s'informaven avui mateix de la proposta, que consisteix a comprar "tapes fictícies" per 1 euro, en forma de donatiu voluntari. Després, les empreses i els clients poden desgravar-s'ho amb un certificat facilitat per l'ONG.

La idea, segons Francesc Pintado, president de l'AEH, és demostrar que el sector "és sensible i solidari" amb el seu entorn. Amb aquesta plataforma, es preveu engegar altres campanyes de recaptació de fons en cas que hi hagi temporals que afectin les collites dels pagesos o temporals que facin retrocedir el Delta de l'Ebre, entre d'altres casuístiques. "Com més recaptem més famílies seran ateses", ha comentat Pintado.

L'impulsor de la iniciativa, Quim Marquès, ha explicat que la recollida de fons es farà durant el mes d'abril per a una ONG en la qual hi tenen la confiança dipositada, ja que, asseguren, reparteix 250.000 dinars diaris a Polònia. A banda del sector dels restauradors, també hi participaran els hotelers. Magí Mallorquí, president de l'Associació Hotelera de la demarcació, ha reconegut que hi ha hotels que no compten amb restaurant, per la qual cosa treballaran per adaptar la campanya als seus negocis.

I, de la mateixa manera que els hotelers, també recolliran fons per a aquesta ONG des del gremi de pastissers. En aquest cas la campanya es dirà Mona per la pau i cada pastisser que s'adhereixi donarà un euro a la fundació de José Andrés per cada mona venuda. Els agremiats que participin en aquesta iniciativa indicaran la iniciativa al seu establiment i també a les bases dels seus pastissos.

L'ONG va ser fundada el 2010 pel xef José Andrés per respondre a l'escassetat d'aliments a Haití després del terratrèmol que va devastar l'illa, i des de llavors ha treballat en països com Nicaragua, Filipines, Puerto Rico o recentment a Espanya, on va respondre a les emergències provocades per la pandèmia o per l'erupció del volcà de la Palma.

Bones perspectives de cara a Setmana Santa


Magí Mallorquí, preguntat sobre les previsions de cara a les vacances de Setmana Santa, ha explicat que alguns hotels ja tenen un 90% d'ocupació en els dies forts i entre un 60 i un 70% de reserves per als dies entre setmana. "Tots els inputs són favorables, serà una setmana molt bona", ha assenyalat, especialment a causa de la coincidència d'esdeveniments esportius. Tot plegat, després de dos anys de dificultats. "Els hotelers necessitem una pre-Setmana Santa i una post-Setmana Santa bona", ha conclòs.


[plantillaucraina]

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics