Dissabte, 20 d'Abril de 2024

Reus tindrà una segona escola de pilots

La ‘Mediterranean flight school’ obrirà portes al gener de 2019 i l’impulsarà l’Aeroclub

11 d'Octubre de 2018, per Isabel Martínez
  • El nou centre formatiu s'ha presentat aquest dijous

    Isabel Martínez

El futur es troba en l’aire. Almenys així ho pensa la junta directiva de l’històric Aeroclub de Reus que, si no hi ha cap entrebanc de darrera hora-, començarà a oferir formació professional per a pilots a partir del proper mes de gener.

La iniciativa batejada com a ‘Mediterranean flight school’ oferirà un total de 12 titulacions i representarà la transformació de l’ens en centre professional que oferirà “formació tan teòrica com pràctica per aconseguir ser una escola ATO-APL”, segons ha explicat el president de l’Aeroclub, Enric Moralla, en el marc de l’exproReus. A diferència del Centre d’Estudis Superiors de l’Aire (CESDA) de caràcter universitari i amb una promoció anual d’uns 30 alumnes, la ‘Mediterranian flight school’ oferirà un ensenyament de “tipus modular” que permetrà assolir a l’alumne “llicència per llicència” i adequar-se al pressupost que disposi. Entre les facilitats que es donarà als matriculats hi haurà també la de poder realitzar la formació teòrica online a la qual caldrà afegir-hi 60 hores presencials.

Amb l’objectiu de preparar-se pel nou repte, Moralla ha avançat que s’estan duent a terme una sèrie d’inversionsa l’Aeroclub. “Abans que acabi l’any començarem a fer la més important que és la construcció d’un nou hangar de 1.300 metres quadrats”, una infraestructura que actualment està pendent d’AENA, segons ha explicat el president de l’Aeroclub qui també ha concretat que la flota d’avions amb què es comptarà seran quatre que ja es disposen actualment i dos bimotors més que es preveuen comprar. Inicialment, l’escola preveu 30 places que dependran del nombre d’instructors que s’aconsegueixin.

Durant la roda de premsa, el comandant de Ryanair Ernest Vallbona, ha jutjat que aquesta aposta arriba en “un moment dolç per l’aeronàutica” en què “hi ha una gran demanda de pilots” entre les companyies que les actuals escoles no poden servir suficientment. De fet, ha donat la dada que es necessitaran 630.000 pilots comercials a tot el món en el període comprès entre 2018-2037, segons un estudi d’un gran operador aeronàutic. “Després d’anys de travessia del desert” ha comentat “s’ha girat la truita ara” i “és el moment per formar-se per ser pilot” especialment davant la important demanda que es preveu al sud-est asiàtic, Estats Units i Europa, especialment.

De la seva banda, el regidor de Promoció Econòmica, Marc Arza, ha saludat el projecte i ha explicat que el consistori donarà facilitats a la proposta. “Tenir un aeroport ens fa diferents” ha remarcat alhora que ha repassat els sectors que es beneficien d’aquesta infraestructura i de les accions en aquest àmbit com ara el turisme, els serveis, la indústria i la formació. D’aquesta darrera ha dut que “té un impacte positiu a la ciutat” perquè genera consum en diferents sectors econòmics i “dóna potencial de creixement”.

Entre els cursos que la ‘Mediterranian flight school' oferirà hi haurà un PPL de pilot privat; un VFRN curs d’habilitació de vol nocturn, un ATPL pilot de transport de línies aèries o un CPL curs de pilot comercial, entre d’altres. Cal recordar que des del 2001 Reus ja compta amb un centre universitari que ofereix aquests ensenyaments, el CESDA. “El 90% dels pilots es formen com ho farem nosaltres” ha explicat Moralla, qui ha indicat que d’aquesta manera s’ofereix “camins” a persones que potser no són tan joves i volen tirar aquests estudis mentre treballen.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics