El nou congrés vol posar de manifest els nous reptes i oportunitats que té per davant el sector turístic. Tal i com ha explicat durant la presentació el regidor de Turisme de Salou, Benet Presas, "el sector del turisme ha canviat molt i de forma molt ràpida respecte al segle XX, no només en les noves tendències, sinó també els canals de distribució". Davant d’aquest escenari, els promotors consideren que ara és el moment per debatre i conèixer els nous camins que haurà d’afrontar el turisme en un congrés internacional ‘‘d’alt nivell’’, ha afegit Presas.
A través de les ponències, s’analitzarà el futur d’aquesta indústria i es proporcionaran els elements necessaris per augmentar la competitivitat del sector. També s’abordarà la incidència que tenen el màrqueting i les noves tecnologies en els anhels del nou viatger. Per aquest motiu, el congrés serà una lloc idoni per conèixer nous corrents, parlar d’innovació i realitzar networking al voltant del sector turístic.
Per la seva banda, l’alcalde de Salou, Pere Granados, s’ha mostrat satisfet perquè Salou hagi estat la seu escollida per a celebrar la primera edició del congrés. Un fet, que demostra que "Salou és un pol d’atracció del sector i és el centre d’interès de projectes turístics de gran escola com Ferrari Land i BCN World, a més del complex d’oci Port Aventura’’. A més, Granados ha recordat que "Salou és la quarta destinació turística de l’Estat en nombre de pernoctacions".
El president executiu de l’Open Energy Institut, Robert Moragues, ha explicat que el congrés va dirigit especialment "a tots els professionals, empresaris i personal de l’administració pública del sector de l’hostaleria i el turisme, però també consultors en turisme i al món universitari".
El programa
L’acte inaugural del congrés tindrà lloc el 25 de març, a les 9 del matí, i comptarà amb la participació de Pere Granados, alcalde de Salou; Josep Poblet, president de la Diputació de Tarragona; Màrius Carol, director de La Vanguardia i Marian Muro, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
Tot seguit tindrà lloc la primera taula rodona Reptes i oportunitats de la Costa Daurada, amb la participació de Salvador Anton, director del Programa de Doctorat en Turisme i Oci de la URV i director científic del PCT de Turisme i Oci de Vila-seca; Josep F. Valls, catedràtic i professor del Departament de Marketing d’ESADE; Helena Murano, directora de turisme de CaixaBank i Benet Presas, regidor de Turisme de Salou, qui farà les funcions de moderador.
Després de la pausa cafè, s’iniciarà la segona taula rodona, sota el títol Mirant el futur de la indústria turística, que comptarà amb experts nacionals i internacionals com el Dr. Ghassan AIDI, president d’honor de l’Associació Internacional d’Hotels i Restaurants (IH&RA); Jimmy Pons, responsable d’Innovació per a Destinacions Turístiques a Rumbo; Ramon Biarnés, commercial director EMEA Southern Region (Itàlia, Espanya i Portugal) de l’empresa Avis Budget Group; Simón Pedro Barceló, president del Grupo Barceló i Josep Cuní, periodista de 8TV, que moderarà la taula.
A continuació, l’expert en transforacions digitals d’empreses i organismes, Genís Roca, president i fundador de Roca Salvatella, farà la conferència central del congrés El turisme en l’era digital.
Després del dinar de treball i networking al que tindran accés tots els congressistes, serà el torn de la tercera i darrera taula rodona El Marketing i les noves tecnologies, que reunirà a Luís Herault, nou director general de Port Aventura; Jordi Schoenenberger, soci director de la indústria de Travel Hospitality & Leisure de Deloitte; Jordi William Carnes, director general de turisme de Barcelona; José Espartero, cap de Vendes i Marketing per Espanya i Portugal de Ryanair; Helena Egan, director of Industry Relations de TripAdvisor i Sara Sans, presidenta del Col·legi de Periodistes de Tarragona, que moderarà el debat.
Per últim, les autoritats i experts que clouran l’acte, cap dos quarts de 6 de la tarda, seran Juan Roure, professor d’Iniciativa Emprenedora de l’IESE; Anwar Zibaoui, coordinador general de l’Associació de Cambres de Comerç i Indústria de la Mediterrània (ASCAME) i Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat.
Les inscripcions
Totes les persones interessades en assistir al congrés hauran d’inscriure’s prèviament al web del congrés www.mediterraneantourismmeeting.com i hauran d’abonar la quantitat de 150 euros que els donarà accés a totes les ponències, l’esmorzar i el dinar de treball i networking.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics