Una decidida aposta pel turisme familiar de "valor afegit", deixant de banda el baix cost, com a exemple de turisme "de qualitat, responsable i sostenible", el que "sempre ha volgut Catalunya". Aquesta és la declaració d'intencions que ha fet el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres, en la inauguració del I Congrés Internacional de Turisme Familiar. Una trobada que aplega, aqeust dijous i divendres, uns 500 professionals d'aquest segment turístic al Centre de Convencions de PortAventura. Entre els objectius de l'esdeveniment, que es converteixi en un espai de reflexió, proposició i projecció d'on en pugui sortir, segons Torres, un turisme nou al servei d'un nou país.
Per Pere Torres, el congrés d'aquests dos dies ha de servir per reivindicar el turisme com un sector econòmic clau del país i per posar de manifest un determinat model de turisme. En aquest sentit, ha expressat que Catalunya sempre s'ha encaminat cap a un turisme de qualitat, responsable i sostenible, uns qualificatius que el turisme familiar compleix. Així mateix, ha deixat clara l'aposta de la Generalitat de Catalunya per un turisme de valor afegit i no de baix cost.
Apostem pel valor afegit perquè creiem que el nostre objectiu no pot ser batre, any rere any, el rècord de turistes, ha manifestat, sinó que cal incrementar la renda que obtenim del turisme a través de l'oferta de productes que aportin més valor afegit. D'aquesta manera, ha exposat, es podrà lluitar contra l'estacionalització –que comporta poca estabilitat laboral i condicions precàries als treballadors del sector–, o treballar per tenir una oferta turística ben dissenyada i capaç de renovar-se.
Segons algunes dades recopilades des del Govern, el turisme familiar a Catalunya, ha detallat Torres, obté una nota de 9,1 sobre 10, una molt bona qualificació, ha celebrat. A més, el 70% dels turistes familiars repeteixen, l'estada mitjana que fan és de deu dies i la mitjana de membres que configuren la unitat que viatja és de quatre persones. Unes xifres estimulants, ha qualificat el secretari, i que ens ajuden en la voluntat de continuar en aquesta línia de promocionar el turisme familiar –respectuós amb tots els models de família, ha afegit–.
Turisme familiar a la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre
El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha posat de manifest més dades, en aquest cas territorials, i ha incidit que les famílies amb fills, amb els pares menors de 35 anys, van representar el 59,6% dels turistes que van visitar la Costa Daurada durant el 2014. En el cas de les Terres de l'Ebre, la xifra s'enfila fins al 68,6%. Aquesta és, ha dit, una extraordinària oportunitat d'aquells que tenen, en aquest segment, un dels seus principals clients, i ha incidit en la voluntat del Patronat de Turisme de l'ens supramunicipal de reforçar aquest lideratge a la demarcació.
A més, a la demarcació de Tarragona s'hi troben diversos de la vintena de municipis que disposen del certificat com a destinació de turisme familiar que atorga l'Agència Catalana de Turisme. També hi ha més de 700 empreses certificades amb aquest segell arreu de Catalunya, que configuren una oferta adaptada a les necessitats i exigències de les famílies durant les seves vacances.
El congrés, organitzat per l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, reuneix prop de 500 professionals del sector turístic al Centre de Convencions de PortAventura. Participen a l'esdeveniment una cinquantena de ponents i experts d'una desena de països. Des de la Generalitat ja s'ha expressat la voluntat que aquest esdeveniment tingui continuïtat com a congrés de caràcter internacional.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics