En una entrevista a Catalunya Informació, el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, va denunciar que la deixadesa a l'hora de realitzar la connexió ferroviària amb ample europeu ha fet perdre al port un contracte amb la companyia alemanya Daimler per exportar 200.000 cotxes l'any a l'Orient Mitjà. Tal i com va destacar el president es tracta d'una demanda que també reclamen diversos operadors del port. Segons el projecte inicial, la connexió amb l'ample europeu per mercaderies fa anys que hauria d'estar en funcionament. En principi, la instal·lació provisional havia d'estar enllestida el 2013, ara fa dos anys.
Davant d'aquestes crítiques, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que es troba de viatge al sud de França per potenciar les relacions a banda i banda dels Pirineus no ha dubtat en assenyalar que Andreu "ha fet molt bé en exigir i denunciar" aquest demanda. Tot i que destaca que el contracte de l'empresa alemanya pot ser un exemple "dissortat" ja que no estava clar que la seva prioritat fos el port tarragoní, Vila s'ha sumat a les crítiques per la manca de compromís de l'estat espanyol entorn al corredor mediterrani.
Segons Vila, els treballs del corredor avancen "molt tímidament" en el tram entre Castelló i Tarragona i, directament, "no s'està avançant" entre Tarragona i Castellbisbal. "Necessitem un calendari precís, però sobretot creïble i versemblant. És evident que els incompliments del Ministeri de Foment han estat continuats i reiterats", ha lamentat Vila.
En aquest sentit, el conseller ha alertat que la manca d'un calendari creïble fa que les empreses no tinguin cap certesa sobre la finalització de les obres i la posada en servei d'aquesta infraestructura. "Això retreu moltes possibles inversions", ha denunciat. "No tenir el corredor mediterrani entre Tarragona i Castellbisbal crea un gravíssim perjudici per l'economia catalana i el conjunt de catalans", ha conclòs.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics