Dilluns, 25 de Novembre de 2024

El nou calendari fiscal de BASE amplia els terminis de pagaments de tributs

26 de Maig de 2020, per Redacció
  • Captura de pantalla del web de BASE

    Cedida

BASE Gestió d'Ingressos (www.base.cat), l'organisme autònom de la Diputació de Tarragona encarregat de gestionar els ingressos delegats per ajuntaments, ens independents i altres administracions, ha ampliat els terminis de pagament dels tributs "per facilitar el compliment de les obligacions tributàries de famílies, autònoms i empreses". Els pagaments havien quedat aturats al març a causa de la pandèmia de la Covid-19, i ara la recaptació es reprèn amb noves dates que allarguen els terminis en un o dos mesos en funció del tipus de tribut i de l'ajuntament en qüestió.

A través de www.base.cat, la ciutadania pot optar a alguna de les noves mesures que l'organisme autònom ha impulsat per fer efectius els tributs i els altres ingressos de dret públic. En aquest sentit, s'ha implantat el nou servei d'obtenció de cartes de pagament a través de la seu electrònica de BASE, sense certificat digital, i la nova modalitat d'enviament d'aquests documents per correu electrònic o mitjançant SMS, per les persones que han acceptat relacionar-s'hi electrònicament. Totes dues mesures estan orientades a potenciar el pagament amb targeta de crèdit o dèbit, des de la seu electrònica de BASE.

Així mateix, es contempla la domiciliació dels tributs amb efectes 2020, tot i haver-se'n iniciat el termini de pagament, i disposa de formes adaptades a les dificultats econòmiques, com els fraccionaments, ajornaments i pagaments personalitzats. A més, per orientar la ciutadania en la resolució dels seus tràmits i per atendre'n consultes, es reforça l'atenció telefònica, per correu electrònic i a través de les sol·licituds telemàtiques de la seu electrònica de BASE.

D'altra banda, en la propera reobertura de les oficines d'atenció al públic, prevista pel dia 8 de juny i en la progressiva reobertura dels punts d'atenció, a partir del 15 de juny, l'organisme autònom posarà en marxa el nou servei de cita prèvia per agilitzar les gestions dels ciutadans i evitar els temps d'espera i la concentració de persones en l'actual situació de pandèmia.

El darrer ple de la Diputació, celebrat el passat 8 de maig, va aprovar ampliar fins a 175 milions el límit màxim establert per a les operacions de tresoreria de BASE, que el ple del 29 de novembre de 2019 havia fixat en 100 milionsBAS. D'aquesta manera es garanteix el finançament i la disponibilitat de tresoreria necessaris per al pagament de les bestretes mensuals ordinàries a tots els ens locals als quals aquest organisme presta els serveis de recaptació delegada.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics