Dissabte, 14 de Setembre de 2024

El Port de Tarragona finalitza amb èxit la primera fase d'obres de la terminal de Guadalajara

21 de Juliol de 2022, per Reusdigital.cat
  • Vista aèria de la finalització de la primera fase d'obres de la terminal PortTarragona Guadalajara-Marchamalo

    Port de Tarragona

La nova terminal projectada pel Port de Tarragona entre els municipis de Guadalajara i Marchamalo ha conclòs la primera fase d’obres després d’un any del seu inici. El Port Tarragona dóna per acabada aquesta primera part de les obres del Port sec, després de l’acte de recepció de l’obra que va tenir lloc la setmana passada de la mà de l’inspector Francisco Valls del Ministeri (MITMA). La Fase A que s’acaba de donar per acabada ha consistit principalment en tasques de moviment de terres per part de l’empresa Vías y Construcciones S.A. En concret, durant aquestes excavacions es van moure un total de 166.000 m3 de terres.

En aquesta Fase A de l’obra també es va dur a terme la instal·lació de 800 metres lineals de tancament perimetral de la plataforma amb mur de formigó i amb xarxa metàl·lica en la zona paral·lela a les vies d’ADIF i la col·locació de 700 m de col·lectors per la recollida d’aigües connectant-la ja al sistema del polígon.

Algunes fases constructives que estaven previstes per la Fase B d’obres, com la construcció del tancament definitiu, s’han avançat a la Fase A. Per aquest motiu s’ha allargat en alguns mesos aquesta primera fase i ha fet que la despesa augmentés dels 3.885.000€ previstos inicialment als 4.100.000€.

Tot a punt per a la Fase B de la terminal

El Port Tarragona ja es troba en la fase final de la redacció del projecte per la Fase B d’obres de la terminal de Guadalajara. El terminis previstos amb els quals treballa el Port per la realització d’aquesta segona fase és de 12 mesos a partir del seu inici, que s’espera sigui a finals d’any, un cop es liciti l’obra a finals d’estiu i s’adjudiqui. Aquesta segona fase compta amb un pressupost de 17 milions d’euros (IVA exclòs) per a la seva execució.

Guadalajara-La Boella, la connexió que incrementarà els tràfics ferroviaris marítims i terrestres

Aquesta plataforma logística multimodal comptarà amb 5 vies i serà capaç d'operar amb trens de 750 metres, convertint-se en node de referència de les cadenes logístiques al centre de la península, que potenciarà la concentració de carregues i d'activitat econòmica, i permetrà la prestació de serveis de transport i logístics de qualitat, per fomentar les importacions i exportacions de la zona centre.

D'altra banda, la connexió amb la Terminal Intermodal de la Boella, a la Canonja-Tarragona, permetrà oferir la plataforma com a node de canvi d'ample quan es connecti amb l'ample UIC del corredor del Mediterrani. D'aquesta manera, s'incrementaran els tràfics ferroviaris intermodals (marítims i terrestres) amb el seu hinterland i expandir aquest cap a Madrid i la zona centre de l’Estat espanyol.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges