Pel que fa a les mesures immediates que, segons la informació publicada en premsa, es posaran en pràctica per corregir aquesta situació, destaca la d'implantar un sistema de cita prèvia, acompanyada de l'ampliació dels horaris d'atenció al públic. Sobre la mesura de concertar la cita prèviament per telèfon o Internet, Rafael Ribó ha alertat del risc que les cues presencials es converteixin en cues virtuals si ningú no pot assumir l'atenció de les trucades i dels missatges. Per aquest motiu, ha recomanat que s'asseguri que el sistema es doti de recursos perquè funcioni correctament.
El Síndic també destaca que caldria ajustar l'estructura administrativa de les comissaries a la realitat social, especialment a l'estiu. En aquest sentit, proposa que es valori seriosament la possibilitat d'incrementar els recursos humans i materials per cobrir les necessitats reals. A parer del Síndic, el fet d'haver de passar la nit al ras sembla una situació impensable en un país on l'ús de les tecnologies de la informació en l'activitat administrativa està a l'ordre del dia.
La problemàtica no és nova i el Síndic recorda que l'any 2004 ja va denunciar el col·lapse de l'oficina d'estrangers a Barcelona. Que deu anys després es repeteixi una situació similar denota, pel Síndic, una mala pràctica administrativa, contrària als principis d'eficiència i de servei públic que han de motivar l'actuació de l'Administració.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics