Tres mesos després, el reflotament de l’Eleonora E ha estat completat amb èxit. A les tres setmanes d’operativa on hi van participar més de 30 persones arribades d’arreu de l’Estat i Portugal d’Ardentia, empresa especialitzada en salvaments marítims amb base operativa al Port de Tarragona.
El veler va completar l’última fase del reflotament realitzant el recorregut de poc menys de 800 metres travessant en diagonal la dàrsena de la Marina Port Tarraco per ser varat a les instal·lacions de PTW Tarragona.
La maniobra de reflotament aprovada per Capitania Marítima i executada per l’empresa especialitzada Ardentia va començar amb submarinistes per posteriorment realitzar les primeres reparacions. Un cop es van dur a terme aquestes primeres tasques es va col·locar un conjunt de globus que acompanyats de dues gran grues van adreçar el iot amb un sistema anomenat parbuckling. Seguidament es va procedir a les reparacions d’estribord, on es va produir l'impacte, mentre que un equip especialitzat va continuar les reparacions temporals sota l'aigua.
Amb les primeres reparacions realitzades, es va procedir a aixecar l'embarcació amb l’ajuda de dues grues fins que tota la coberta principal va quedar fora de l'aigua, per finalment acabar de reparar els danys bombejant els compartiments inundats i així recuperar la flotabilitat.
Aquesta darrera fase va concloure a finals de la setmana passada, deixant el veler a punt per ser traslladat al varador abarloat (atracada al costat d’una altra embarcació) i remolcar simultàniament amb dues embarcacions auxiliars, tal i com es va fer ahir dilluns.
Un cop finalitzada l’operativa i l’empresa encarregada del reflotament acabi amb tots els procediments pendents, els amarratges tornaran a estar disponibles per a realitzar operacions i acollir noves embarcacions amb normalitat, dins de les instal·lacions de la Marina Port Tarraco.
L’Eleonora E és un iot amb bandera del Regne Unit i país d'origen Portugal. Té una mànega de 8,11 m, una eslora de 41,48 mi un GT 141. Es tracta d'una rèplica de la goleta Westward construïda el 2002 a les drassanes de Graaf Hardinxveld-Giessendam als Països Baixos.
El veler va completar l’última fase del reflotament realitzant el recorregut de poc menys de 800 metres travessant en diagonal la dàrsena de la Marina Port Tarraco per ser varat a les instal·lacions de PTW Tarragona.
La maniobra de reflotament aprovada per Capitania Marítima i executada per l’empresa especialitzada Ardentia va començar amb submarinistes per posteriorment realitzar les primeres reparacions. Un cop es van dur a terme aquestes primeres tasques es va col·locar un conjunt de globus que acompanyats de dues gran grues van adreçar el iot amb un sistema anomenat parbuckling. Seguidament es va procedir a les reparacions d’estribord, on es va produir l'impacte, mentre que un equip especialitzat va continuar les reparacions temporals sota l'aigua.
Amb les primeres reparacions realitzades, es va procedir a aixecar l'embarcació amb l’ajuda de dues grues fins que tota la coberta principal va quedar fora de l'aigua, per finalment acabar de reparar els danys bombejant els compartiments inundats i així recuperar la flotabilitat.
Aquesta darrera fase va concloure a finals de la setmana passada, deixant el veler a punt per ser traslladat al varador abarloat (atracada al costat d’una altra embarcació) i remolcar simultàniament amb dues embarcacions auxiliars, tal i com es va fer ahir dilluns.
Un cop finalitzada l’operativa i l’empresa encarregada del reflotament acabi amb tots els procediments pendents, els amarratges tornaran a estar disponibles per a realitzar operacions i acollir noves embarcacions amb normalitat, dins de les instal·lacions de la Marina Port Tarraco.
L’Eleonora E és un iot amb bandera del Regne Unit i país d'origen Portugal. Té una mànega de 8,11 m, una eslora de 41,48 mi un GT 141. Es tracta d'una rèplica de la goleta Westward construïda el 2002 a les drassanes de Graaf Hardinxveld-Giessendam als Països Baixos.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics