Diumenge, 17 de Novembre de 2024

Els Jocs faran el canvi a la marca Tarragona 2018 però tan sols en el món digital

El nou nom es farà servir al web en breu, però la resta de material no es canviarà fins a tenir diners de l'Estat

21 de Desembre de 2016, per Azahara Palomares/ El Punt Avui
  • L'estand de marxandatge es va retirar al novembre i no se sap quan reobrirà

    El Punt Avui

L'organització dels Jocs del Mediterrani a Tarragona, ara previstos per al 2018 després de ser ajornats un any, està posant en marxa aquests dies el canvi de nom de la marca per passar de la fallida Tarragona 2017 a Tarragona 2018. Segons van confirmar ahir fonts de la fundació, durant aquesta setmana ja es farà la introducció de la nova marca, però només en una primera fase que es limitarà a l'entorn digital. El pas següent, la difusió del nom de Tarragona 2018 en marxandatge i altres materials físics, quedarà en suspens fins que hi hagi la confirmació que l'Estat assumirà l'aportació econòmica necessària perquè se celebri l'esdeveniment.

Dominis recuperats

La introducció del nou nom de Tarragona 2018 s'ha fet després que l'organització ha aconseguit la titularitat del domini “.cat” de la nova data, que inicialment havia estat adquirit per un particular i l'havia fet servir per difondre informació satírica sobre l'ajornament de la cita. Aquest propietari hi ha renunciat voluntàriament, prèvia mediació de la Fundació PuntCAT.

Així mateix, Tarragona 2018 també ha aconseguit el perfil de Twitter amb el mateix nom, que també va ser adquirit per un altre particular amb finalitats satíriques, després de presentar una reclamació a Twitter. Tant aquesta xarxa social com Facebook ja estan funcionant amb els nous dominis de Tarragona 2018, però el canvi de marca està pendent de la posada en marxa del nou web.

De moment, però, la nova marca de Tarragona 2018 reaprofitarà el logotip de Tarragona 2017, tot i que no es tanca la porta a fer-hi canvis més endavant. El que sí que es mantindrà serà la mascota de Tarragona 2017, Tàrracvs, creada a partir d'un concurs escolar.

Menys de cinc milions

La segona fase del canvi de marca, que implicarà el seu ús en tot tipus de materials físics, continuarà, però, sense data. Fonts de l'organització dels Jocs asseguren que no es farà cap pas que impliqui una despesa fins que no es disposi d'una partida pressupostària del govern estatal. De fet, Tarragona 2018 ara està en espera d'una reunió amb el nou secretari d'estat per a l'Esport, José Ramón Lete, en què també s'ha de posar en marxa el grup de treball per determinar les necessitats econòmiques de la cita. La fundació organitzadora, de fet, ja té fet el càlcul del sobrecost de l'ajornament –que, segons asseguren, estarà bastant per sota dels cinc milions amb què s'havia especulat–, però no el farà públic fins a aquesta reunió. La concreció de l'aportació estatal, però, dependrà de l'aprovació del pressupost de l'Estat del 2017 i de la presència d'una partida per als Jocs. Tarragona li reclama més de nou milions per quadrar el pressupost operatiu i tres milions per a la construcció de la piscina olímpica, i també que assumeixi el sobrecost.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics