Molt bona iniciativa
Ja és hora de que als centres públics es premïi també l'excel•lència. El rigor i la qualitat evidentment ja es tenien. Si es poden augmentar encara millor. Enhorabona al centre per l'esforç i als alumnes i molta sort.
Una vintena d'estudiants han començat les classes d'aquesta modalitat educativa, basada en 'el rigor i la qualitat', segons els responsables del centre. Cada alumne paga 90 euros al mes
L'Institut Gabriel Ferrater i Soler de Reus és el primer centre d'ensenyament públic de les comarques tarragonines que impulsa el Batxillerat internacional, basat en el Programa del Diploma, un currículum educatiu format per sis grups d'assignatures i un tronc comú compost per tres continguts independents obligatoris per a tots els alumnes. El director del centre, Humbert Ferrer, ha assenyalat que es tracta d'un projecte pioner al Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre i que, en principi, estava previst que el Batxillerat Internacional comptés amb uns 25 alumnes. "Finalment, i per tractar-se del primer any, hem decidit reduir el número d'alumnes inicialment previstos per poder gestionar millor el curs", ha indicat. Actualment, són 21 els alumnes del curs.
Proves de selecció per accedir als estudis
Per la seva part, el coordinador del Batxillerat Internacional, Àngel Xifré, ha descrit el perfil de l'alumne que cursa aquests estudis. "Busquem estudiants als quals els interessi l'actualitat informativa, que siguin inquiets i emprenedors". Xifré ha explicat que, durant el disseny del curs, es van rebre prop d'una cinquantena de sol·licituds per ingressar al Batxillerat. "Com que tenim menys places disponibles hem hagut de fer un procés de selecció", ha detallat. Les proves van incloure una part d'exercicis matemàtics, una altra de llengua catalana i, finalment, de ciències socials. "Els estudiants van haver d'analitzar un text periodístic", ha subratllat el coordinador. L'últim requisit per a l'admissió, a més, exigia que l'alumne tingués una nota d'expedient de 8 o superior.
El Batxillerat Internacional contempla l'aprenentatge dels alumnes en "totes les àrees del coneixement". Ferrer ha destacat que "les matemàtiques són fonamentals" i que, a més, els alumnes reben classes de biologia, química i llatí, en el cas que aquests tinguin un perfil acadèmic més proper a les ciències socials. Xifré ha apuntat que els estudiants fan 33 hores de classe setmanals, tres més que els de les altres modalitats de Batxillerat. "La docència del Batxillerat Internacional és experimental, de provar les coses, ja que per exemple fan moltes pràctiques al laboratori", ha apuntat Xifré.
El coordinador dels estudis internacionals també ha apuntat que aquest Batxillerat és "constructivista", és a dir, que pretén que l'alumne s'interessi per tot allò que l'envolti a través de les seves inquietuds i aficions i dels coneixements adquirits a classe. Els estudiants tenen, a més, tutories a la seva disposició i se'ls anima a desenvolupar activitats artístiques. "Poden intervenir en una obra de teatre o aprendre a tocar un instrument", ha declarat Xifré. Un dels projectes didàctics del centre, el CAS (creativitat, activitat i servei) guia els estudiants, en aquest sentit. "Una de les possibilitats del CAS és la realització, si així ho volen els estudiants, d'un projecte de voluntariat", ha declarat Xifré.
Excel·lència, rigor i qualitat
Els objectius de futur dels responsables de l'Institut Gabriel Ferrater passen per "consolidar el projecte". Ferrer ha manifestat que amb la implantació d'aquests estudis es demostra el compromís del centre amb una educació internacional "rigorosa i de qualitat". Els estudiants, això sí, paguen una quota mensual de 90 euros. "Hem ajustat el preu tant com hem pogut", ha assenyalat Ferrer. El director del centre ha afegit, a més, que s'està treballant per poder oferir als alumnes una línia d'ajuts econòmics a partir de la creació d'una fundació que els gestionarà.
Ferrer i Xifré han explicat que membres de l'organització de l'IB (International Bachelor) han avaluat l'Institut Gabriel Ferrater per garantir que "complim amb els requisits necessaris per ser "un col·legi del món IB". Els docents també han hagut de formar-se per poder impartir classes al grup. "Se'ns prepara per conèixer la metodologia de treball i per tal que adquirim les competències i habilitats adequades", ha subratllat Xifré. Tots dos han volgut destacar la bona sintonia existent entre els estudiants. "Quan van venir a fer les proves de selecció van connectar de seguida", han explicat.
El Batxillerat Internacional es va fundar a Ginebra el 1968, per l'Organització del Batxillerat Internacional (OBI) amb l'objectiu de facilitar la preparació per a la universitat d'alumnes amb mobilitat internacional. Actualment, a Catalunya, i a més de l'Institut Gabriel Ferrater de Reus, aquesta modalitat d'estudis es pot cursar en centres públics de Lleida i Girona.
Molt bona iniciativa
Ja és hora de que als centres públics es premïi també l'excel•lència. El rigor i la qualitat evidentment ja es tenien. Si es poden augmentar encara millor. Enhorabona al centre per l'esforç i als alumnes i molta sort.
Un gran encert
Fantàstic. Ja és hora q també es premïi l'excel•lència i es segueixi promoguent i el rigor i la qualitat al sistema educatiu públic. Enhorabona al centre i als alunnes i molta sort.
Avis per interessats
Aquest batxillerat anomenat internacional és una simple iniciativa privada, d’una fundació privada (és a dir res de la U.E., res de la UNESCO o de qualsevol organisme oficial internacional regulador de l’educació). Podran trobar a la xarxa deguda informació dels “objectius” de tal fundació. No s’entén com des de l’ensenyament públic - o sigui amb diner públic dels nostres impostos- és pot donar suport i aplicar iniciatives de tuf elitista, i de clar substrat ideològic conservador, i a sobre dir que es pretén incrementar l’excel•lència i qualitat, per la qual cosa es pot deduir que fis a la data, no ha existit en el batxillerat “normal” , tal excel•lència i qualitat..... fantàstic.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics