Dijous, 25 d'Abril de 2024

Creen un web per comprar producte fresc en línia als mercats de Tarragona

La impulsen tres joves del territori experts en màrqueting i enginyeria

04 de Desembre de 2020, per Redacció
  • Álvaro Díez, Josep Maria Vallvé i Carles Vallvé són els creadors del web Al Mercat

    URV

Josep Maria Vallvè, Carles Vallvè i Álvaro Díez són els artífex de la iniciativa Al Mercat, una empresa emergent ('start-up') reconeguda ara per la Universitat Rovira i Virgili (URV). Es tracta d’una botiga en línia que permet als usuaris adquirir producte fresc, al gust i al tall, exactament de la mateixa manera que si el compressin presencialment en una parada del mercat de la seva localitat, tot i que en aquest cas ho fan a través d’una pàgina web.

Al Mercat, han indicat els seus impulsors, "resol les necessitats del client que no disposa del temps, que no té la possibilitat d’anar al mercat a comprar o que, per temes com els actuals derivats de la covid, prefereix fer les seves compres en línia i evitar desplaçaments". Al mateix temps "respon les necessitats del paradista que no disposa de temps o de capacitat per desenvolupar i gestionar la venda en línia del seu producte", s'ha afegit.

En aquest cas, pot decidir quins productes ofereix per vendre’ls a través de la plataforma. El client pot optar entre recollir el producte preparat al mateix mercat o rebre’l al domicili, mentre que els paradistes disposen d’un panell propi que es poden administrar i que els permet triar quin producte ofereixen. Això vol dir que el client pot demanar exactament com vol els seus productes ja que s’aconsegueix un nivell de personalització similar al de la compra física.

Una sola comanda per diferents parades

El sistema que han desenvolupat aquests tres joves emprenedors permet comprar a les diferents parades en una sola comanda. Actualment ja estan consolidats al mercat central de Tarragona (amb 14 parades) i estan en negociacions per poder oferir el mateix servei a altres mercats de Catalunya i l’Estat. Ja han iniciat el servei al mercat de Mataró i a Valladolid i estan a punt de fer-ho a Sitges i a la ciutat Mexicana de Guadalajara.

El projecte l’impulsen tres joves emprenedors de Tarragona, Álvaro Díez, Josep Maria Vallvé i Carles Vallvé. A banda d’apropar el producte de proximitat al consumidor a través de la compra en línia, la proposta va acompanyada del servei Meal Kits, que permet poder fer la compra per a la preparació de receptes específiques que ofereix la mateixa plataforma, oferint el producte fresc i de qualitat.

Des del punt de vist tecnològic, Al Mercat disposa d’un software propi i d’un xat d’atenció al client que permet la comunicació directa entre clients i les persones responsables de les parades. Tot i que l’empresa va iniciar l’activitat el 2019, el creixement ha estat sostingut i s’ha accelerat amb la situació de confinament per la covid-19, que ha multiplicat per 10 el nombre de comandes que es gestionen a través del seu web. el seu objectiu és esdevenir la plataforma de referència en la venda en línia de producte fresc al gust i al tall en territori nacional.

L’objectiu, s'ha assenyalat, "és dotar als mercats d’una eina per la digitalització que els permeti competir amb les grans empreses de l’alimentació". 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics