Divendres, 19 d'Abril de 2024

Reus i Tarragona s’uneixen per dinamitzar el petit comerç amb la campanya ‘Tot queda a casa’

Organitzada per la Via T i el Tomb de Reus, la iniciativa compta amb el suport dels consistoris d’ambdós municipis

21 de Març de 2017, per Marc Busquets
  • Ferrando i Caelles han presentat la campanya 'Tot queda a casa'

    Marc Busquets

  • La presentació s'ha tancat amb una foto de família de tots els actors que hi prenen part

    Marc Busquets

L’Aeroport de Reus ha estat l’escenari escollit per “enlairar el comerç” de la capital del Baix Camp i el de Tarragona, en paraules de la regidora del ram d’aquesta última ciutat, Elvira Ferrando. La iniciativa ‘Tot queda a casa’, que tindrà lloc els dies 25 de març i 8 d’abril, ha estat organitzada per les entitats comercials Via T i el Tomb de Reus i ha aglutinat 300 establiments de les dues localitats (150 en cadascuna). Tiquets de regal, descomptes, una desfilada de moda amb caràcter solidari i un concurs fotogràfic a la xarxa per als clients de les botigues són algunes de les activitats del programa, del qual no s’ha precisat la dotació pressupostària.

‘Acció de territori però també de país’

L’acte de presentació ha comptat amb la presència de la directora d’Empresa i Comerç a la demarcació, Carme Mansilla, que ha aprofitat l’ocasió per aportar algunes xifres relatives al comerç català. “Al país hi tenim uns 8.000 establiments dedicats al comerç, el que representa més del 16% del nostre PIB”, ha exposat. De passada, ha posat en valor la realització de campanyes com la presentada aquest dimarts perquè “dignifiquen el sector i aposten per la professionalització i la internacionalització”, ha subratllat. Per mostrar el suport de la Generalitat al comerç, s’ha assenyalat a més que enguany es destinaran 7,5 milions en diversos ajuts al sector.

Per part seva, la regidora de Promoció de Ciutat de l’Ajuntament de Reus, Montserrat Caelles, s’ha referit a ‘Tot queda a casa’ com una “acció de territori però també de país” que ha de servir per “donar valor a una de les joies que tenim a casa, que és el nostre model de comerç”. Caelles ha definit l’acte de presentació de la campanya com “un fet històric”, ja que es tracta de la “primera vegada, si no vaig errada”, que dos municipis s’alien “en una qüestió com aquesta”.

Acte seguit, la regidora de Comerç del consistori tarragoní, Elvira Ferrando, ha apuntat que “el projecte és engrescador” i ha detallat que “és la nostra petita aportació per tal que Reus i Tarragona treballin en equip pel seu comerç”. La regidora ha tirat de metàfores viatgeres per descriure que la iniciativa “farà enlairar el sector de les dues ciutats” i ha assegurat que la campanya “arribarà a bon port”. De fet, s’ha avançat que se celebrarà una nova trobada als mitjans, al Port de Tarragona, per fer les valoracions pertinents d’aquesta acció comercial.

10.000 premis per als compradors

Els últims en intervenir han estat els representants de les entitats comercials que organitzen la cita. Des de la Via T, Salvador Minguella ha declarat que “sempre donarem suport a tot allò que pugui ser positiu per al petit comerç”. Ha estat la presidenta del Tomb de Reus, Gemma Molné, l’encarregada de comentar les activitats concretes que es duran a terme als dos municipis durant els propers dies. D’aquesta manera, es distribuiran 10.000 premis amb tiquets de ‘rasca-rasca’ quan es facin compres superiors als 20 euros, hi haurà diversos descomptes i una desfilada de moda que es farà a les dues ciutats el proper dissabte, 25 de març. A Reus tindrà lloc a la plaça de les Peixateries Velles, a les 12 del migdia. A Tarragona serà al passeig de les Palmeres, a dos quarts de 7 de la tarda.

A banda, es farà un concurs per al consumidors a través de les xarxes socials, amb una pàgina de Facebook creada especialment per a la campanya. Qui vulgui prendre-hi part haurà de fer-se una ‘selfie’ i compartir-la a l’esmentada pàgina. La imatge que rebi més suports rebrà un premi de 300 euros. També hi haurà entrades dobles per veure de franc partits del CF Reus i del Nàstic, entre d’altres. Ja al torn de les preguntes dels mitjans, Molné ha precisat que els establiments lluiran el cartell de la campanya als seus respectius aparadors i que “altres entitats comercials de les ciutats” han estat convidades a prendre part a ‘Tot queda a casa’. Tampoc s'han donat xifres de la dotació pressupostària de la iniciativa, tot i que sí que s'ha detallat que el 50% ha estat finançat per les entitats i que "comptem amb ajudes dels dos ajuntaments".

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics