Dimecres, 07 d'Agost de 2024

Salou licitarà un nou contracte de recollida de brossa

16 de Gener de 2023, per
  • Contenidors de recollida seletiva a Salou

    Salou.cat

L’Ajuntament de Salou va exposar la setmana, en comissió informativa de Serveis Generals, i amb l’assistència de tots els grups polítics, la informació relativa al nou contracte de recollida de la brossa al municipi. El nou contracte té "com a objectiu incrementar el percentatge de recollida de residus per alinear el municipi amb els requeriments normatius que marca Europa, d’una banda; i per millorar el rendiment del servei, de l’altra", segons s'ha destacat des del consistori de la localitat del Tarragonès.

Un contracte "necessari"



L’alcalde, Pere Granados, ha manifestat que “estem davant d’un nou contracte necessari per a l’administració local i necessari per a la ciutadania, que permetrà un canvi substancial en les prestacions de neteja i higiene de la ciutat; oferir un millor servei a les persones i una millora de la imatge del nostre municipi”.

"És una prioritat dedicar tots els esforços perquè la recollida de residus a Salou i la neteja viària es faci de forma eficaç i respongui al 100% a les exigències dels nostres ciutadans i ciutadanes i a les necessitats reals del municipi, amb els plans específics que calguin per a cada zona”, ha assenyalat.

Finalment, l’alcalde ha assenyalat que “es faran campanyes informatives d’implantació per conscienciar la ciutadania de la importància que té reciclar bé els residus que generem, si volem tenir un municipi net, de primer ordre”.

Dos lots



L'àmbit del nou contracte contempla dos lots. El primer fa referència als serveis de recollida i transport de les fraccions: resta, orgànica, envasos lleugers, paper i cartró, vidre, mobles, voluminosos i piles, poda i jardineria, neteja viària, neteja de platges, recollida selectiva de platges i gestió de la deixalleria fixa; deixalleries mòbils i minipunts nets. La durada del contracte per a aquest lot és de 12 anys.

El segon lot fa referència als serveis de gestió de les fraccions: oli domèstic usat i roba i calçat. La durada del contracte per a aquest lot és de cinc anys. Els dos primers anys del contracte es realitzaran els mateixos serveis que a l’actualitat, més diverses millores perquè s’aconsegueixin uns millors resultats de reciclatge, control i servei.

"Porta a porta"



Tot plegat contempla igualment la implentació de nous sistemes de recollida: porta a porta i contenidors intel·ligents. Fonts municipals han exposat que es farà una prova pilot de recollida selectiva els dos primers anys al sector Horeca (de la restauració) a la zona turística; i també s’ampliarà la recollida porta a porta als hotels, pel que fa a les fraccions que no es recollien, per completar tots els tipus de residus. Aquesta prova pilot s’estendrà a la resta del municipi, durant la segona fase (del tercer al 12è any del servei).

Actualment, es presta el servei de recollida porta a porta als establiments hotelers per a totes les fraccions, menys els envasos. El nou contracte preveu l’ampliació d’aquest servei de recollida per incorporar la fracció envasos. De l’any tercer al 12è del contracte, la segona fase, "s’inclouen una gran quantitat de millores en els serveis de neteja i en recollida de residus", s'ha subratllat des de l'ajuntament salouenc, ja que s’implanten nous sistemes per a la recollida domiciliària, que són el porta a porta en urbanitzacions amb habitatges unifamiliars; tancament de contenidors equipats amb sistemes d’identificació en un sector delimitat del municipi (població estable); i tancament de contenidors de la fracció orgànica, en tot el municipi.

S’ampliarà la recollida de poda (sis cops per setmana) els mesos d'abril, maig i octubre.

Neteja viària



Pel que fa a neteja viària, s’instal·laran paperes d’envasos de major capacitat a la franja marítima; "es millorarà el rendiment en circuïts llargs; es millorarà el reforç en època de caiguda de les fulles; es reforçaran els repassos de tarda i matí; hi haurà un equip de neteja exclusiu de parcs infantils; es reforçarà l’equip manual dels punts més necessaris, a més de l’increment de dos buidats de paperes diàries; i es netejarà, dos cops l’any, la zona dels penyasegats", segons s'ha informat.

S’emprarà, en general, la hidroneteja a la via pública. Hi haurà un "reforç de la neteja quan finalitzi l’activitat de l’oci nocturn. També es disposarà d’una bossa d’hores per acomodar el servei a necessitats sobrevingudes", s'ha manifestat.

L’accés será amb identificació d’usuari. S’instal·larà una deixalleria modular de proximitat i es col·locaran mupis (contenidors per a petits residus). Finalment, s'ha avançat que es monitoritzarà el servei a través d'una aplicació específica per tal de garantir que es compleixen els acords contractats i les seves condicions.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges