Una estudiant de 1r d'ESO de Lestonnac de Tarragona ha estat la guanyadora de la primera edició dels Neurotalent Games, una iniciativa de la Fundació Rosa Maria Vivar. Claudia Goenaga ha estat la millor de més de 5.000 participants en els jocs que tenen l'objectiu de sensibilitzar sobre la importància d'entrenar les capacitats neuroplàstiques per fer front a l'envelliment natural del cervell i a malalties neurodegeneratives com l'Alzheimer.
La jove estudiant ha superat 5.300 participants i en la jornada d'aquest dilluns ha passat per davant de 32 finalistes de tota Catalunya. En les proves, Goenaga ha realitzat exercicis en què havia de relacionar seqüències d'imatges i s'ha enfrontat, per exemple, a una retenció auditiva de paraules sense connexió, mentre posaven a prova la seva concentració.
La segona classificada ha estat la també tarragonina Mar Rodríguez García de l'Institut de l'Arboç i el tercer lloc ha estat per Amanda Roque, estudiant de l'institut Ventura Gassol de Badalona. "Els Neurotalent Games tenen com a finalitat que els joves estudiants, les seves famílies i el professorat siguin conscients de la importància de l'entrenament cognitiu, ja que promou una bona salut cerebral i contribuirà a un envelliment saludable futur", afirma Margarita Oliva, presidenta de la Fundació Rosa Maria Vivar. En el marc dels Neurotalent Games també s'ha fet formació a 500 professors.
Els resultats d'aquesta primera edició serviran per posar en marxa un estudi per conèixer millor com són els processos cognitius associats a la memòria com l'atenció, la percepció, la categorització, l'esquematització, la consciència i la meta-memòria.
La memòria és un procés possible gràcies a la capacitat neuroplàstica del cervell, que és la qualitat que permet a les neurones regenerar-se tan anatòmica com funcionalment. Aquesta capacitat disminueix amb l'edat. Per aquest motiu, la comunitat científica recomana treballar la memòria en totes les franges d'edat per disposar en la vellesa d'una millor reserva cognitiva com a mida preventiva per millorar la qualitat de vida de les persones grans.
La Fundació Rosa Maria Vivar, dedicada a impulsar projectes que contribueixin a crear coneixement i a sensibilitzar sobre l'Alzheimer, ha posat en marxa aquesta iniciativa amb el suport de l'Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (INc-UAB) i de la conselleria d'Educació de la Generalitat de Catalunya, així com la col·laboració de la Fundació La Caixa.
La guanyadora ha avançat 32 finalistes en la darrera jornada
La jove estudiant ha superat 5.300 participants i en la jornada d'aquest dilluns ha passat per davant de 32 finalistes de tota Catalunya. En les proves, Goenaga ha realitzat exercicis en què havia de relacionar seqüències d'imatges i s'ha enfrontat, per exemple, a una retenció auditiva de paraules sense connexió, mentre posaven a prova la seva concentració.
La segona classificada ha estat la també tarragonina Mar Rodríguez García de l'Institut de l'Arboç i el tercer lloc ha estat per Amanda Roque, estudiant de l'institut Ventura Gassol de Badalona. "Els Neurotalent Games tenen com a finalitat que els joves estudiants, les seves famílies i el professorat siguin conscients de la importància de l'entrenament cognitiu, ja que promou una bona salut cerebral i contribuirà a un envelliment saludable futur", afirma Margarita Oliva, presidenta de la Fundació Rosa Maria Vivar. En el marc dels Neurotalent Games també s'ha fet formació a 500 professors.

Entrega dels diplomes a les estudiants guanyadores dels Neurotalents Games Foto: Cedida
Els resultats d'aquesta primera edició serviran per posar en marxa un estudi per conèixer millor com són els processos cognitius associats a la memòria com l'atenció, la percepció, la categorització, l'esquematització, la consciència i la meta-memòria.
Treballar la memòria en totes les edats
La memòria és un procés possible gràcies a la capacitat neuroplàstica del cervell, que és la qualitat que permet a les neurones regenerar-se tan anatòmica com funcionalment. Aquesta capacitat disminueix amb l'edat. Per aquest motiu, la comunitat científica recomana treballar la memòria en totes les franges d'edat per disposar en la vellesa d'una millor reserva cognitiva com a mida preventiva per millorar la qualitat de vida de les persones grans.
La Fundació Rosa Maria Vivar, dedicada a impulsar projectes que contribueixin a crear coneixement i a sensibilitzar sobre l'Alzheimer, ha posat en marxa aquesta iniciativa amb el suport de l'Institut de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (INc-UAB) i de la conselleria d'Educació de la Generalitat de Catalunya, així com la col·laboració de la Fundació La Caixa.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics