Dimecres, 24 d'Abril de 2024

Infraestructures

30 d'Abril de 2013, per Jordi Sierra

La província de Tarragona pateix un dèficit històric d’infraestructures. Negar-ho, no és realista. Demanar paciència, ni és realista ni és just. Tampoc resulta realista ni just exigir que el dèficit històric d’infraestructures se solucioni en un any. Abans d’acabar legislatura tindrem la T-11, que haurà costat més de 35 milions d’euros i que podrem inaugurar enguany; posarem punt i final al primer tram de l’A-27, Tarragona-El Morell, i els altres tres trams, en suspens per no disponibilitat pressupostària, els tindrem en un alt percentatge d’execució. En total, destinats a l’A-27, hi ha prop de 230 milions d’euros. L’Estat ha aturat aquesta obra, és cert, però ha destinat una xifra aproximada, 180 milions d’euros, al pagament de les factures pendents dels diferents consistoris de Tarragona. El Govern Central, dins les seves possibilitats, dóna tot el suport possible a Tarragona, marcant les línies prioritàries d’actuació i sembla que tots estaríem d’acord en pensar que abans de fer obra s’han de pagar les factures, no?.

A més a més, no ens podem oblidar de les comarques de l’Ebre, i podem avançar que enguany, també es preveu acabar la variant de L’Aldea, que haurà costat prop de 30 milions d’euros.

La província demana, i amb raó, que una infraestructura bàsica com l’A-27 s’acceleri. Aquesta és una petició que compta, ningú ho dubti, amb el suport de la Subdelegació del Govern. Com també és una petició totalment legítima, i justa, la gratuïtat de l’AP-7 mentre no s’executi l’obra de desdoblament de la N-340. La petició la va llançar en un primer moment el president del Consell Comarcal del Baix Penedès, i alcalde de Calafell, en un clar exemple de polític defensant el seu territori. A la petició del President del Consell Comarcal del Baix Penedès s’hi han sumat el President del Consell Comarcal del Tarragonès i els alcaldes de Torredembarra, Roda de Barà i Creixell. Estic segur que aquesta petició la traslladaran a la Subdelegació, el vehicle adequat per portar el que calgui a l’administració central. No obstant, m’agradaria remarcar que la lluita per millorar les infraestructures de la nostra província ha de ser una lluita comuna, allunyada d’interessos partidistes. La defensa d’un determinat color polític o d’un altre és absolutament legítima però el millor camí per fracassar en aconseguir els objectius de Tarragona és saltar al terreny de joc amb una altra samarreta que no sigui la que ens uneix a tots, la de Tarragona.

 

Jordi Sierra és subdelegat del Govern a Tarragona

 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

NECat Camp de Tarragona  06 de Maig de 2013

Sabem del que parlem?

Infraestructures: "Conjunt d’elements, especialment els materials, fonamentals per al desenvolupament d’una activitat humana" (DIEC, IEC). De vegades és important recórrer al diccionari per tal de recordar el significat real de les paraules i saber del què parlem; és un recurs fàcil per no caure en la demagògia. El dèficit històric d'infraestructures al conjunt de la demarcació és innegable, però no només d'infraestructures viàries, sinó també ferroviàries, de telecomunicacions, ... El servei de rodalies del Camp, la interconnexió de l'AVF amb el Port de Tarragona, l'accés a Internet de banda ample, els punts foscos de la telefonia mòbil,... No només les carreteres requereixen inversió!

Enric F.P.  30 d'Abril de 2013

En un altre país i una altra època.

Província de Tarragona, consistoris de Tarragona, tots units per una samarreta, la de Tarragona. PATÈTIC.