Els agents del territori seguiran treballant per fer realitat l'estació intermodal de Reus. Ho ha assegurat l'alcalde de la capital del Baix Camp, Carles Pellicer, en una compareixença per als mitjans duta a terme aquest matí de dijous, i en la qual ha estat acompanyat de la vicealcaldessa, Noemí Llauradó; la regidora d'Urbanisme, Marina Berasategui; la diputada Sandra Guaita, i el president de la Cambra de Comerç, Jordi Just. Tot plegat, després que el grup hagi viatjat a Madrid, aquest passat dimecres, per mantenir una reunió amb els responsables d'Aena.
En aquesta línia, Pellicer ha assenyalat que la trobada amb el president d'Aena, Maurici Lucena, ha estat "positiva", i ha apuntat que l'ens "veu amb bons ulls" l'estació. En tot cas, el batlle ha precisat que "sabem que de la seva construcció se n'ha d'encarregar Adif", raó per la qual "avui mateix" el consistori demanarà una cita amb els seus dirigents, per tractar el futur de l'aeroport de la nostra ciutat. Pellicer ha volgut recordar que la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha reiterat el "compromís" del govern central amb els projectes per desenvolupar les bases de Reus i de Girona, i connectar-les amb l'alta velocitat.
El següent pas, segons han assenyalat Pellicer i Llauradó, és "fer complir els compromisos adquirits" en matèria d'infraestructures, i supervisar les evolucions de l'estudi de la xarxa ferroviària de la demarcació de Tarragona. En aquest sentit, la diputada socialista Sandra Guaita ha argumentat que d'entrada aquest contemplava el pas de mercaderies per l'interior, i que en endavant mirarà d'esclarir "com es pot endreçar" el territori en aquest àmbit. Enllestit l'estudi (es va licitar al juliol i el termini d'execució és de 15 mesos), els representants polítics de casa nostra el traslladaran a Adif "per tal que s'estudiï" i que d'aquest en surti la futura ubicació de l'estació intermodal.
Llauradó ha subratllat que l'estació és un dels "objectius principals que tenim" a l'agenda, i ha apuntat a un futur "país en xarxa", connectat a l'alta velocitat "d'una manera sostenible". Per part seva, la regidora Berasategui ha recordat que "fa temps que treballem, i seguirem treballant" per tirar endavant l'equipament; en una línia similar s'ha expressat la socialista reusenca Guaita, per a qui de la reunió del passat dimecres amb Aena evidencia "el consens i el compromís" de tots els implicats per construir l'estació intermodal. "Sabem quin paper ha de tenir l'Aeroport de Reus, i això ens dona força", ha dit. Aquesta ha exposat que "hem de fer valer que som la segona àrea metropolitana del país".
Finalment, el president de la Cambra de Reus, Jordi Just, ha volgut destacar la tasca de la comissió d'infraestructures de la corporació, i s'ha posat al servei del consistori i de la diputada Guaita "en tot allò que sigui necessari" per avançar en la construcció de l'estació. "Volem que l'estudi de la xarxa ferroviària del territori s'agilitzi. No podem perdre el tren", ha reblat.
A qüestions dels mitjans, Llauradó ha apuntat que espera que govern central i Generalitat trobin la manera de poder tornar a activar la inversió per ampliar l'Aeroport del Prat. "Les inversions per a la capital del país són bones, de fet, per al conjunt del país", ha raonat. Finalment, el batlle Pellicer ha destacat el "compromís" de Madrid amb "Reus i Girona", i ha recordat que el Document de regulació aeroportuària (DORA) preveu fins a 31 milions d'euros en inversions per a la base aèria de la capital del Baix Camp. L'alcalde ha assenyalat que l'Ajuntament "té agenda i contactes propis" per dialogar amb Aena i Adif.
Estudi de la xarxa ferroviària
En aquesta línia, Pellicer ha assenyalat que la trobada amb el president d'Aena, Maurici Lucena, ha estat "positiva", i ha apuntat que l'ens "veu amb bons ulls" l'estació. En tot cas, el batlle ha precisat que "sabem que de la seva construcció se n'ha d'encarregar Adif", raó per la qual "avui mateix" el consistori demanarà una cita amb els seus dirigents, per tractar el futur de l'aeroport de la nostra ciutat. Pellicer ha volgut recordar que la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha reiterat el "compromís" del govern central amb els projectes per desenvolupar les bases de Reus i de Girona, i connectar-les amb l'alta velocitat.
El següent pas, segons han assenyalat Pellicer i Llauradó, és "fer complir els compromisos adquirits" en matèria d'infraestructures, i supervisar les evolucions de l'estudi de la xarxa ferroviària de la demarcació de Tarragona. En aquest sentit, la diputada socialista Sandra Guaita ha argumentat que d'entrada aquest contemplava el pas de mercaderies per l'interior, i que en endavant mirarà d'esclarir "com es pot endreçar" el territori en aquest àmbit. Enllestit l'estudi (es va licitar al juliol i el termini d'execució és de 15 mesos), els representants polítics de casa nostra el traslladaran a Adif "per tal que s'estudiï" i que d'aquest en surti la futura ubicació de l'estació intermodal.
Llauradó ha subratllat que l'estació és un dels "objectius principals que tenim" a l'agenda, i ha apuntat a un futur "país en xarxa", connectat a l'alta velocitat "d'una manera sostenible". Per part seva, la regidora Berasategui ha recordat que "fa temps que treballem, i seguirem treballant" per tirar endavant l'equipament; en una línia similar s'ha expressat la socialista reusenca Guaita, per a qui de la reunió del passat dimecres amb Aena evidencia "el consens i el compromís" de tots els implicats per construir l'estació intermodal. "Sabem quin paper ha de tenir l'Aeroport de Reus, i això ens dona força", ha dit. Aquesta ha exposat que "hem de fer valer que som la segona àrea metropolitana del país".
"No podem perdre el tren", diu Just
Finalment, el president de la Cambra de Reus, Jordi Just, ha volgut destacar la tasca de la comissió d'infraestructures de la corporació, i s'ha posat al servei del consistori i de la diputada Guaita "en tot allò que sigui necessari" per avançar en la construcció de l'estació. "Volem que l'estudi de la xarxa ferroviària del territori s'agilitzi. No podem perdre el tren", ha reblat.
A qüestions dels mitjans, Llauradó ha apuntat que espera que govern central i Generalitat trobin la manera de poder tornar a activar la inversió per ampliar l'Aeroport del Prat. "Les inversions per a la capital del país són bones, de fet, per al conjunt del país", ha raonat. Finalment, el batlle Pellicer ha destacat el "compromís" de Madrid amb "Reus i Girona", i ha recordat que el Document de regulació aeroportuària (DORA) preveu fins a 31 milions d'euros en inversions per a la base aèria de la capital del Baix Camp. L'alcalde ha assenyalat que l'Ajuntament "té agenda i contactes propis" per dialogar amb Aena i Adif.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics