El ple d'aquest divendres ha aprovat, a la tarda, el text refós del Pla especial urbanístic per a l'ordenació dels usos i de l'edificabilitat del Club Natació Reus Ploms. Cal apuntar que, al juny, ja es va validar el document, si bé de manera provisional. Segons ha assenyalat la regidora del ram, Marina Berasategui, la comissió territorial d'Urbanisme ha fet una sèrie de "prescripcions". El text s'elevarà ara a la Generalitat de Catalunya, per tal que aquesta hi doni el seu vistiplau. S'ha validat la mesura per unanimitat. Just abans, els grups municipals han aprovat de manera inicial l'Ordenança de Mobilitat Sostenible.
Si bé la CUP hi ha votat a favor, el regidor Edgar Fernández ha demanat un "debat de ciutat en clau esportiva" sobre aquest projecte i altres. "Necessitem debatre quin paper ha de tenir el CN Reus Ploms, com a entitat històrica de la ciutat, en el model esportiu que volem", ha afegit. L'independentista ha subratllat finalment que el debat en qüestió "hauria d'incloure el Reus Deportiu".
Va ser el març de 2021 quan Reusdigital.cat va avançar que la junta dels Ploms, liderada per Isidre Guinjoan, treballava en una proposta de viabilitat de l'entitat a través de la venda o cessió de part dels seus terrenys. Aquest ja va assenyalar llavors que en tractar-se d'un projecte "complex", caldria que aquest passés per diversos tràmits en diferents instàncies. Els socis hi van donar suport.
Just abans, el debat ha abordat l'aprovació inicial de l’Ordenança de Mobilitat Sostenible, la nova norma municipal que "ha de fomentar el transport i la mobilitat sostenible a la ciutat amb seguretat jurídica i d’acord amb les directrius fixades ens els nombrosos instruments de planificació internacionals i nacionals en aquesta matèria, posant especial atenció a l’Agenda Urbana de Catalunya", segons han precisat fonts municipals.
L'ordenança és fruit dels treballs de la Comissió especial de mobilitat sostenible, que es va constituir en comissió redactora, en la que hi són representats tots els grups municipals del ple. Ara, el text s'obrirà al tràmit d’informació pública per un termini de 30 dies, per tal que la ciutadania pugui fer-hi aportacions en forma d'esmena.
Una vegada aprovat el cos de l'ordenança, l'Ajuntament convocarà de nou de Comissió Especial de Mobilitat Sostenible per a la redacció d'una annex específic per a la regulació de la futura zona de baixes emissions, que l'Ajuntament es treballa en el marc del procés d'elaboració del Pla de Mobilitat Sostenible.
La CUP proposta "un debat de ciutat" sobre l'esport
Si bé la CUP hi ha votat a favor, el regidor Edgar Fernández ha demanat un "debat de ciutat en clau esportiva" sobre aquest projecte i altres. "Necessitem debatre quin paper ha de tenir el CN Reus Ploms, com a entitat històrica de la ciutat, en el model esportiu que volem", ha afegit. L'independentista ha subratllat finalment que el debat en qüestió "hauria d'incloure el Reus Deportiu".
Va ser el març de 2021 quan Reusdigital.cat va avançar que la junta dels Ploms, liderada per Isidre Guinjoan, treballava en una proposta de viabilitat de l'entitat a través de la venda o cessió de part dels seus terrenys. Aquest ja va assenyalar llavors que en tractar-se d'un projecte "complex", caldria que aquest passés per diversos tràmits en diferents instàncies. Els socis hi van donar suport.
Aprovació inicial de l'Ordenança de Mobilitat Sostenible
Just abans, el debat ha abordat l'aprovació inicial de l’Ordenança de Mobilitat Sostenible, la nova norma municipal que "ha de fomentar el transport i la mobilitat sostenible a la ciutat amb seguretat jurídica i d’acord amb les directrius fixades ens els nombrosos instruments de planificació internacionals i nacionals en aquesta matèria, posant especial atenció a l’Agenda Urbana de Catalunya", segons han precisat fonts municipals.
L'ordenança és fruit dels treballs de la Comissió especial de mobilitat sostenible, que es va constituir en comissió redactora, en la que hi són representats tots els grups municipals del ple. Ara, el text s'obrirà al tràmit d’informació pública per un termini de 30 dies, per tal que la ciutadania pugui fer-hi aportacions en forma d'esmena.
Una vegada aprovat el cos de l'ordenança, l'Ajuntament convocarà de nou de Comissió Especial de Mobilitat Sostenible per a la redacció d'una annex específic per a la regulació de la futura zona de baixes emissions, que l'Ajuntament es treballa en el marc del procés d'elaboració del Pla de Mobilitat Sostenible.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics