El total de reusencs que beuen quotidianament aigua de l’aixeta és d’un 43,6%, el percentatge més elevat des que Aigües de Reus porta a terme la seva enquesta anual de satisfacció dels usuaris. Un increment que ha estat de gairebé deu punts percentuals en relació a l’any anterior.
D’altra banda, l’enquesta "referma" dades ja habituals com ara "l’elevat" grau de satisfacció amb el servei, ja que un 93,4 % dels usuaris domèstics el consideren “satisfactori” o “molt satisfactori”, segons s'ha assenyalat des de l'empresa, aquest dilluns. L’enquesta (relativa a 2022) pregunta directament als reusencs i reusenques “quin tipus d’aigua beu principalment?”, i els dona quatre opcions de resposta: aixeta, ampolla, aixeta tractada i altres.
Si el 2021, per exemple, van ser un 33,7% els que van respondre que beuen aigua de l’aixeta (ja sigui tractada o sense tractar), el 2022 la xifra s’ha elevat fins al 43,6%, un percentatge que inclou els que beuen aigua de l’aixeta directament (23,3%) i els que la sotmeten a algun tractament previ (20,3%) com ara una gerra amb filtre o un procés de descalcificació, etc. Paral·lelament, un 54,3% dels enquestats diu que beu aigua d’ampolla.
D’altra banda, un 66,7% considera que el sabor de l’aigua és “satisfactori”. És per això que des d’Aigües de Reus, un cop més, s’insisteixi a encoratjar tots els ciutadans a utilitzar l’aigua de la xarxa per beure després que, els últims anys, s’hagin implantat moderns processos de tractament i millora que doten l’aigua de major qualitat, especialment pel que fa a les seves característiques organolèptiques, és a dir, gust, olor i color.
Un servei 'satisfactori'
En un altre ordre de coses, de l’enquesta de satisfacció relativa a 2022 es desprèn que un 93,4% dels usuaris domèstics d’Aigües de Reus considera “satisfactori” o “molt satisfactori” el servei rebut al llarg de 2022. Així, a la resposta “Quin és el seu grau de satisfacció general?”, un 85,7% dels usuaris afirma que és “satisfactori” i un 7,7% que és “molt satisfactori”. Aquestes dades encaixen plenament amb els resultats obtinguts els anys anteriors: 91,6% (2021), 90,7% (2020), 90,7% (2019) i 94,7% (2018). La satisfacció general dels usuaris també es fa evident en relació a altres paràmetres estudiats. Un 88,0% dels usuaris afirma que “la factura és clara i entenedora”.
Pel que fa a les interrupcions del subministrament al llarg de 2022, un 82,7% dels usuaris afirma que no en va registrar cap. Entre els que sí van patir alguna incidència, un 73,1% recorda que va ser informat prèviament per part de l’empresa, mitjançant senyalització, cartells o mitjans de comunicació. D’aquí que l’atenció al ciutadà sigui un dels aspectes d’Aigües de Reus força ben valorat, amb un 86,9% dels enquestats que manifesta que va ser atès de manera “adequada” o “molt adequada”. Pel que fa a altres consideracions de caràcter general, els usuaris (igual que en anys anteriors) segueixen mostrant un important desconeixement sobre el consum d’aigua.
Per exemple, un 94,7% confessa no saber, ni de manera aproximada, la quantitat d’aigua de xarxa que consumeix al seu domicili. En canvi, un 66,7% sí que afirma saber “el cost aproximat” de la seva factura, i un 90,3% és plenament conscient de la periodicitat amb la qual rep la factura.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics