Després de diversos anys reclamant-ho, els veïns de la urbanització Sant Joan ja disposen d'una línea d'autobús pròpia. El nou servei és de bus demanada i preveu que l’usuari avisi des de la parada 10 minuts abans de l’hora de pas prevista perquè l’autobús de la línia es desviï i s’hi aturi. Aquest mateix sistema ja funciona al Mas Carpa, l'Escola Oficial d'Idiomes i l'Escola Alba.
Per fer possible aquest servei de transport a demanda, la nova parada de la urbanització Sant Joan s'ha equipat amb la tecnologia necessària –un monòlit amb sistema de comunicació GSM– que permet a l’usuari que vol agafar el bus comunicar en temps real amb el Centre de Control Central (CCC) de Reus Transport.
A les 10:22, 11:22 i 16:22 hores els usuaris podran demanar que el conductor els reculli. Així mateix, si l'autobús s'agafa al centre de la ciutat, per fer el recorregut de tornada, el viatger ha d’avisar al conductor al moment de pujar al bus perquè modifiqui el traçat i continuï fins a la urbanització Sant Joan. En aquest cas, es podrà sol·licitar el servei per anar fins a la urbanització tot el dia.
Una única parada al carrer del Francolí
Fins ara, la urbanització Sant Joan no disposava de cap parada de bus urbà, la solució de Reus Transport ha estat la d’instal·lar una parada al carrer del Francolí, l’única via de la urbanització on el bus pot fer una maniobra de 360 graus per girar i continuar el servei previst. Les dimensions de la resta de carrers del barri no permeten l’accés dels vehicles de Reus Transport .
Bus a demanda des del 2013
Reus Transport va estrenar el gener de 2013 el servei de bus a demanda com un pla pilot a la urbanització Mas Carpa. L’objectiu era el mateix que ara a la urbanització Sant Joan, dotar un barri amb poca densitat de població d’un servei de bus a un cost reduït. Uns mesos més tard, el mateix any 2013, el servei de bus a demanda també es va estendre a les parades de l'Escola Oficial d'Idiomes i de l'Escola Alba, en aquest cas de les línies 30 i 31, que connecten el centre de la ciutat amb l'Institut Pere Mata. Tanmateix, la Línia 50 també va ampliar poc després el servei de bus a demanda amb la parada a les instal·lacions del CESDA.
Durant l’any 2017, es va fer ús del servei de bus a demanda més de 6.150 vegades, entre totes les parades habilitades i comptabilitzant només els viatgers que demanen l’autobús en direcció al centre de la ciutat. La que registra una major demanda és la parada del CESDA, amb més de 4.250 viatges sol·licitats.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics