Dilluns, 12 d'Agost de 2024

Es constitueix la comissió per redactar un pla de mobilitat de la bicicleta

Tècnics i representants d'entitats podran participar en les properes reunions

27 de Gener de 2016, per
  • Reus ha iniciat una comissió per aprovar un pla de mobilitat de l'habitatge

    Cedida

La Comissió especial per a la redacció del pla estratègic per a la mobilitat en bicicleta ha celebrat, aquest dimecres, 27 de gener, la seva sessió constitutiva, sota la presidència del regidor d’Urbanisme, Marc Arza; la vicepresidència del regidor de Via Pública i Medi Ambient, Hipòlit Monseny, i la participació de regidors representants dels diferents grups municipals.

La comissió té el seu origen en el Pla de Mobilitat Urbana de Reus, aprovat pel ple de l’Ajuntament del 17 d’octubre de 2014, que estableix els principis, objectius i estratègies als quals ha de respondre la gestió de la mobilitat de persones i mercaderies a la ciutat, provoment la sostenibilitat i la seguretat i definint un model de mobilitat sostenible basat en la qualitat de vida, la integració social, el desenvolupament econòmic ostenible i la minimització dels consums energètics.

El pla d’acció del Pla de Mobilitat preveu entre les seves línies estratègiques augmentar la supefície i qualitat de la xarxa viària dedicada als vianants i als ciclistes, preveient-se, entre altres accions, la redacció del pla específic per a la mobilitat en bicicleta, que defineixi les infraestrctures, normativa, seguretat viària, intermodalitat i campanyes de promoció i seguretat.

El decret d’alcaldia de creació de la comissió, signat el 28 de desembre de 2015 i del qual se’n va donar compte en el ple de l’Ajuntament del mateix dia, contempla la possible participació com a convidats de tècnics municipals de les dues regidories implicades, així com de representants d’entitats vinculades a la mobilitat en bicicleta, com Bicicamp.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (2)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Ramon Tàpias  28 de Gener de 2016

Hi ha referents

Felicitats per la iniciativa, ja tocava. Estic d'acord amb el comentari del senyor Pep, i alhora també pot servir de model com ho han fet a Girona, penso que és un bon exemple, un referent més proper i que pot aportar idees. Allí funciona i funciona bé.
Tanmateix em sembla una idea bona i ja és hora de que ens posem les piles. Poder accedir i desplaçar-se amb seguretat i ordre amb bicicleta per la ciutat –convivència amb vianants i altres vehicles a motor- em sembla una necessitat prou important. Cal traçar adequats carrils bici arreu de la ciutat. No fem si us plau nyaps com en el passat. Gràcies.

pep  27 de Gener de 2016

Algu que hi entengui

Per que no contractar a algú que hi entengui de bó, i no fer invents amb gaseossa?

Siguem valents, i donem exemple a la resta de ciutatsm de que Reus el que fa ho fa be.

Empreses especialitzades ni ha moltes a Belgica, Holanda, UK, o Copenhagen

http://copenhagenize.eu

http://www.sustrans.org.uk/our-services/what-we-do/london-quietways

Busuqem algú que ens doni les linees generals, i posem-hoen pàctica amb gent d aquí, peró amb la forta experiencia d anys de països de fora que ja fa temps que tenen les ciutats convivint amb la bicicleta.

Nomñes que els nens de les escoles puguiseein accedir als centres amb bicicleta; quans cotxes de pares treuriem en horari escolar dels carrers? Molts.

Reportatges