"És un dia històric". D'aquesta manera ha iniciat el batlle de Reus, Carles Pellicer, la seva intervenció en la presentació pública del projecte definitiu de la futura estació ferroviària de Bellissens, al sud del terme de la capital del Baix Camp. Segons s'ha assenyalat, el previst és que l'equipament pugui ser una realitat el 2025. La inversió prevista, incloent-hi el pas soterrat per a vianants per connectar l'espai amb el centre de la ciutat, ascendeix per ara a uns 11 milions d'euros. L'ajuntament es farà càrrec de finançar l'esmentat pas.
Pellicer ha volgut destacar que l'estudi de demanda del projecte "ja va evidenciar que l'estació era necessària" i que l'equipament és una "prioritat" per "potenciar la connectivitat al territori". La presidenta d'Adif, Maria Luisa Domínguez, ha recordat que la nova estació reusenca es va incloure en el seu moment a Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2025 com una "actuació immediata" per desenvolupar. També ha subratllat la "capacitat de creixement" de l'equipament, per on es contempla que passin cada dia 1.500 viatgers. "En 30 anys, la xifra podria duplicar-se", segons les previsions.
Quant al perfil de l'usuari de l'estació, Domínguez ha apuntat que aquest serà "freqüent", raó per la qual el disseny concebut ha tingut "molt en compte" que Bellissens sigui "accessible". Per la seva ubicació, ha dit finalment, l'equipament "estarà molt ben connectat" amb l'estació d'autousos, el complex universitari i l'Hospital Sant Joan. En acabat, la directora general de Planificació estratègica i de projectes d'Adif, Montserrat Rallo, ha comentat quines seran les característiques de l'espai.
D'aquesta manera, i per fer context, ha explicat que l'estudi de demanda ha estat "importantíssim" per dissenyar les instal·lacions. Aquestes seran "equidistants" de l'existent estació al nord de la ciutat, i de la futura estació intermodal del Camp de Tarragona, al terme de Vila-seca. El projecte ha tingut en compte la perspectiva de gènere en el dibuix de la construcció, ha dit que el complex "s'adaptarà de manera natural" al seu entorn i ha avançat que l'afectació a la xarxa ferroviària serà "mínima" un cop hagin començat els treballs, cap al 2024.
Acte seguit ha pres la paraula el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, qui s'ha mostrat "satisfet" per la definició del projecte. S'ha referit a la seva posada en funcionament com "un pas més" en la implantació d'un sistema de mobilitat "més sostenible" i ha manifestat que l'estació de Bellissens ha d'estar "ben connectada" amb el futur tramvia del Camp de Tarragona.
Finalment, el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha celebrat la col·laboració entre les administracions per fer realitat una estació que ha descrit com "exemplar" des de "diversos punts de vista" pel seu "poder transformador". En aquesta línia, s'ha referit als criteris urbanístics i arquitectònics que s'han seguit en el seu disseny. L'equipament, ha dit, serà "diàfan" i "sense obstacles". També ha assenyalat que hi ha en marxa l'estudi informatiu de l'estació intermodal del Camp, i que s'estudia la connectivitat de la xarxa actual de Reus amb la línia de Valls i la Plana/ Picamoixons.
Com a component de la comissió d'infraestructures de l'Ajuntament de Reus (de la qual formen part els socialistes), la diputada Sandra Guaita ha apuntat a Reusdigital.cat que "estem contents que un projecte que ha sortit de la ciutadania i quehem portat al plenari amb mocions acabi sent una realitat gràcies a la col·laboració entre el govern central, Adif i el nostre consistori. L'estació ajudarà a transformar la zona sud de Reus i serà un pol d’atracció d’empreses per fer créixer el Tecnoparc i la universitat”.
L'estació de Bellissens implicarà, també, una intervenció en el seu entorn. Les obres comportaran una inversió d'uns 11 milions, segons ha calculat Maria Luisa Domínguez, major que el previst temps enrere. Ha argumentat l'increment per "l'encariment dels materials i de les matèries primeres". L'equipament costarà uns 9 milions, i el pas soterrat 2 (coberts per l'Ajuntament de Reus). Un cop s'hagi aprovat el projecte de manera definitiva, a continuació es licitaran els treballs. Si no hi ha cap alteració en el guió, el projecte (que gaudirà de finançament europeu) s'haurà enllestit el 2025 i l'estació es posarà en funcionament.
Per la futura estació de Bellissens hi circularan els serveis RT1 (Tarragona-Reus) de Rodalies del Camp de Tarragona i els serveis regionals R14 (Barcelona – Lleida) i R15 (Barcelona – Riba-roja d'Ebre).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XMazZE1JG5U[/youtube]
Llegiu també:
1.500 viatgers diaris
Pellicer ha volgut destacar que l'estudi de demanda del projecte "ja va evidenciar que l'estació era necessària" i que l'equipament és una "prioritat" per "potenciar la connectivitat al territori". La presidenta d'Adif, Maria Luisa Domínguez, ha recordat que la nova estació reusenca es va incloure en el seu moment a Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2025 com una "actuació immediata" per desenvolupar. També ha subratllat la "capacitat de creixement" de l'equipament, per on es contempla que passin cada dia 1.500 viatgers. "En 30 anys, la xifra podria duplicar-se", segons les previsions.
Ubicació de l'estació Foto: Adif
Quant al perfil de l'usuari de l'estació, Domínguez ha apuntat que aquest serà "freqüent", raó per la qual el disseny concebut ha tingut "molt en compte" que Bellissens sigui "accessible". Per la seva ubicació, ha dit finalment, l'equipament "estarà molt ben connectat" amb l'estació d'autousos, el complex universitari i l'Hospital Sant Joan. En acabat, la directora general de Planificació estratègica i de projectes d'Adif, Montserrat Rallo, ha comentat quines seran les característiques de l'espai.
Les obres tindran una "afectació mínima" a la xarxa
D'aquesta manera, i per fer context, ha explicat que l'estudi de demanda ha estat "importantíssim" per dissenyar les instal·lacions. Aquestes seran "equidistants" de l'existent estació al nord de la ciutat, i de la futura estació intermodal del Camp de Tarragona, al terme de Vila-seca. El projecte ha tingut en compte la perspectiva de gènere en el dibuix de la construcció, ha dit que el complex "s'adaptarà de manera natural" al seu entorn i ha avançat que l'afectació a la xarxa ferroviària serà "mínima" un cop hagin començat els treballs, cap al 2024.
Acte seguit ha pres la paraula el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, qui s'ha mostrat "satisfet" per la definició del projecte. S'ha referit a la seva posada en funcionament com "un pas més" en la implantació d'un sistema de mobilitat "més sostenible" i ha manifestat que l'estació de Bellissens ha d'estar "ben connectada" amb el futur tramvia del Camp de Tarragona.
Una imatge simulada de l'exterior de l'estació Foto: Adif
Finalment, el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha celebrat la col·laboració entre les administracions per fer realitat una estació que ha descrit com "exemplar" des de "diversos punts de vista" pel seu "poder transformador". En aquesta línia, s'ha referit als criteris urbanístics i arquitectònics que s'han seguit en el seu disseny. L'equipament, ha dit, serà "diàfan" i "sense obstacles". També ha assenyalat que hi ha en marxa l'estudi informatiu de l'estació intermodal del Camp, i que s'estudia la connectivitat de la xarxa actual de Reus amb la línia de Valls i la Plana/ Picamoixons.
Com a component de la comissió d'infraestructures de l'Ajuntament de Reus (de la qual formen part els socialistes), la diputada Sandra Guaita ha apuntat a Reusdigital.cat que "estem contents que un projecte que ha sortit de la ciutadania i quehem portat al plenari amb mocions acabi sent una realitat gràcies a la col·laboració entre el govern central, Adif i el nostre consistori. L'estació ajudarà a transformar la zona sud de Reus i serà un pol d’atracció d’empreses per fer créixer el Tecnoparc i la universitat”.
Circulació de trens de Rodalies i Regionals
L'estació de Bellissens implicarà, també, una intervenció en el seu entorn. Les obres comportaran una inversió d'uns 11 milions, segons ha calculat Maria Luisa Domínguez, major que el previst temps enrere. Ha argumentat l'increment per "l'encariment dels materials i de les matèries primeres". L'equipament costarà uns 9 milions, i el pas soterrat 2 (coberts per l'Ajuntament de Reus). Un cop s'hagi aprovat el projecte de manera definitiva, a continuació es licitaran els treballs. Si no hi ha cap alteració en el guió, el projecte (que gaudirà de finançament europeu) s'haurà enllestit el 2025 i l'estació es posarà en funcionament.
Per la futura estació de Bellissens hi circularan els serveis RT1 (Tarragona-Reus) de Rodalies del Camp de Tarragona i els serveis regionals R14 (Barcelona – Lleida) i R15 (Barcelona – Riba-roja d'Ebre).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XMazZE1JG5U[/youtube]
Llegiu també:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics