La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) proposa analitzar i debatre "la dinamització del comerç" a la ciutat, abans de la possible implementació de les APEU. El grup municipal creu que és necessari un ple monogràfic amb la participació dels agents comercials i de la ciutadania en general per tal de definir una estratègia comercial. En aquesta línia, els cupaires lamenten que el govern reuenc no té un full de ruta "clar".
La formació reafirma la seva negativa a les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU), després de la presentació de l'avantprojecte del Tomb de Reus a la Cambra de Comerç. La portaveu Marta Llorens ha evidenciat, en primer lloc, que "no es pot comparar Reus amb una ciutat com Nova York" en la implantació de les BID o les APEUs. En segon lloc, Llorens ha explicat que, tot i que el Tomb de Reus parla de "pagaments equitatius", en realitat hi haurà "discriminació" segons la categorització dels carrers (A, B o C) i que la presa de decisions "caurà en aquelles empreses que paguin més".
D'altra banda, Llorens destaca que el vialer amb el qual s'han basat per la redacció de l'avantprojecte "fa anys que s'ha de renovar". A més, la CUP critica que accions com la millora de l'accessibilitat, oferir serveis a la ciutadania com implantar lavabos públics o la millora de l'entorn urbà "són mesures que hauria de fer l'ajuntament com administració pública".
Els anticapitalistes tornen a alertar, a més, d'una "doble imposició als botiguers": els impostos de l'ajuntament i la taxa APEU. El grup municipal també esmenta la intervenció de la regidora de Benestar Social, Montserrat Caelles, amb relació a l'autoocupació. Així mateix la CUP es refereix al tancament d'empreses tant a la Fira com al centre de la ciutat, amb la conseqüent pèrdua de llocs de treball i remarca que, "encara que Reus Espais Vius estigui bé per aglutinar l'eix artístic de la ciutat, no facilita el lloguer de locals a possibles botiguers i botigueres".
En aquest sentit, la CUP recrimina al govern municipal i en especial al regidor d'Empresa, Carles Prats, "que parli d'economia circular i d'economia social i solidària quan, al mateix temps, inaugura i fa promoció de cadenes de menjar ràpid com el nou Popeyes". Per tot això, els cupaires posen de manifest "la manca d'una línia estratègica en l'àmbit del comerç" i reiteren la seva proposta d'un ple monogràfic per tal de definir-ho.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics