D'esquerra a dreta, Teresa Aguadé, Xavier Filella, Maria Dolors Sardà, Juny Cases, Maria Henar Garcia i Pilar Ruibal
Cedida
"Tots tenim moviment, tots som dansa i podem arribar a aprendre el seu llenguatge". Són paraules de la professora de dansa del Centre de Lectura, Juny Cases, encarregada d'introduir-se, una hora per setmana i durant aquest segon trimestre, a les classes de música de 3er de la ESO, a l'Institut Escola Pi del Burgar, i de 4rt, a l'escola Joan Rebull. "Els nens no estaven allà perquè volien venir, era un repte portar-los allà on volia que arribessin", ha explicat Cases, qui també creu rellevant avaluar l'aprenentatge amb els professors de música, per tal de conèixer si els coneixements donats sobre dansa es poden introduir definitivament en l'educació a les escoles.
A través de l'argument del conte El Pe i el Cordi fan ballar a l'escola, de Jordi Agràs, els alumnes treballen els vessants corporal, emocional, plàstic, lingüístic i musical. L'episodi del llibre en què els dos protagonistes intervenen com a ballarins a l'obra Pere i el Llop, de Sergei Prokofiev, és l'eix vertebrador del projecte, que ajuda a treballar la composició musical i al descoberta d'un estil i un temps en la història de la música. Aquest aprenentatge, a més, es complemente des de l'àrea de plàstica amb el disseny i l'elaboració de vestuari que faran servir els infants quan ensenyin a l'escenari del Bartrina allò que han après.
No obstant, per la professora de dansa del Centre de Lectura, és més important "el viatge en sí mateix" que no pas el resultat que puguin mostrar damunt de l'escenari, un viatge que ha servit per promoure la interrelació entre l'alumnat, la descoberta de nous talents -encara que no sigui l'objectiu principal-, la sensibilització física, la inquietud artística, la igualtat de gènere o la integració social. "Molts dels alumnes eren tímids quan van començar l'activitat i ara s'han obert poc a poc", explica Juny Cases.
La Pe i el Cordi fan ballar a l'escola s'inclou dins de les Activitats de Recursos Educatius (ARE) de Reus, que coordina la regidoria d'Ensenyament i Política Lingüística.
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics
Comentaris
Ramon Salvat - Reus 18 de Març de 2015
Comentari.
Magnifica iniciativa. De la mateixa manera que l’esport a l’escola es un element bàsic, la dansa pot esser un complement magnífic pel desenvolupament del cos i la sensibilitat artística de tots els alumnes, però caldria, especialment, procurar que no passes allò de les nenes dansa i els nens futbol. Felicitar a les professionals -de solvència contrastada- que han proposat aquesta nova activitat i a la receptivitat de les institucions i centres públics d’ensenyament. Endavant amb l’ensenyament públic de qualitat i diversitat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics