L'Agència Reus Promoció ha presentat la 'Ruta del Vermut de Reus', un nou paquet de productes turístics sobre el Vermut de Reus, un dels elements típics de la ciutat i amb una gran capacitat d'atracció de cara als visitants. La iniciativa neix de l'interès compartit entre l'ens i el sector hoteler per incrementar els temps de pernoctació dels turistes. Tot i que es tracta d'un projecte que ja feia temps que s'estava coent, no ha estat fins ara que s'ha presentat públicament. Amb tot, com ha reconegut la representant dels Hotels de Reus, Fanny Batlle, els paquets encara no estan enllestits i s'espera que en un termini de 10 dies a un mes ho estiguin.
Per a la creació d'aquesta nova proposta turística s'ha comptat amb la col·laboració de l'empresa Tourislab, i amb la participació dels agents privats de la ciutat vinculats als vermuts: els productors de les marques del 'Vermut de Reus', Cori, Iris, Miró, Rofes i Yzaguirre; els establiments vinculats al producte, com Cal Massó, el Museu del Vermut i Vermut Rofes; les empreses turístiques de la ciutat que realitzen visites guiades al voltant del Vermut de Reus, Còdol Educació i Ans Educació; i les entitats que hi col·laboren, com Reusenques de Lletres.
"Hem posat el Vermut de Reus de moda", ha pronunciat el batlle, Carles Pellicer, qui, a més, ha assegurat que "és un producte de valor afegit, de qualitat, de singularitat i d'història". L'alcalde ha volgut destacar la importància del producte de la ciutat a l'hora de configurar el caràcter reusenc. Per la seva banda, el representant dels productors de Reus, Salvador Rofes, ha apuntat que aquesta iniciativa no només ajudarà al bon posicionament turístic de la ciutat, sinó que també afavorirà l'atracció d'un nou perfil de visitant.
Aquest projecte és finançat amb l'aportació de la taxa turística de la Generalitat de Catalunya, la recaptació de l'impost sobre estades en establiments turístics de Reus, que es calcula que se situa al voltant dels 25.000 euros. No obstant això, no tot aquest pressupost es destina a aquesta iniciativa, ja que com ha explicat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles, també es destinarà a altres projectes que s'han d'engegar.
Així mateix, s'ha presentat també un portafoli d'activitats turístiques entorn del Vermut de Reus, dirigides al públic individual. Aquestes, juntament amb la visita al patrimoni modernista de la ciutat, configuren "una proposta molt atractiva pels visitants, la qual cosa afavorirà l'estada als hotels de Reus", segons els impulsors de la nova ruta. Es tracta de vuit activitats que inclouen la degustació a diferents cellers productors, visites guiades als establiments, rutes dinamitzades i, en alguns casos, teatralitzades. Per a la difusió i presentació de tota la nova oferta d'activitats, s'ha editat també un fulletó, al qual se sumen les visites al patrimoni modernista que organitza l'Agència Reus Promoció.
Una presentació teatralitzada
Per posar al públic assistent en situació i fer una petita mostra, la presentació de la 'Ruta del Vermut de Reus' ha començat amb un petit teatre interactiu entre el mateix actor i el públic. El personatge, fins i tot, ha fet sortir a dues persones del públic.
L'actor, a més, ha sigut el pretext per donar pas a una representant de Còdol Educació que ha fet una petita explicació sobre com s'elabora el vermut de Reus. Per això, ha fet servir mostres dels diferents ingredients que s'utilitzen fins a arribar als productes finals: el vermut blanc, el negre, i més típic de Reus, o el vermut reserva.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics