Voreres
I del control i sancions pels ciclistes que circulen per les voreres que?
En concret, se senyalitzaran tres itineraris d'entrada i quatre de sortida, a més d'instal·lar-se nous aparcaments
Durant els darrers anys molta gent ha redescobert la bicicleta com un mitjà de transport útil i saludable per als desplaçaments que cal fer a la ciutat, ja que en comparació amb altres vehicles té nombrosos avantatges. A mesura que el centre de les majors ciutats afronta problemes de congestió i contaminació, el suport a programes que dinamitzen l'ús de la bicicleta ja no suposa només una bona política mediambiental, sinó una necessitat. En aquest sentit, diverses ciutats pretenen convertir els conductors en ciclistes, com en el cas de Reus.
L'Ajuntament implantarà un paquet de mesures per facilitar i dinamitzar la circulació en bicicleta al nucli antic de la ciutat, i sobretot, fer-la compatible amb la circulació de vianants, després d'anys de polèmica al voltant d'aquesta qüestió (es va arribar a prohibir la circulació de les bicicletes al nulci). Aquestes accions són fruit de l'acord entre els grups municipals en el marc de la Comissió especial per a la redacció del pla específic per a la mobilitat en bicicleta. El president de BiciCamp, Josep Maria Galofre, ha manifestat que "Reus és una ciutat ideal per anar en bicicleta i gaudir d'una mobilitat que no té. Aconseguir-la ha estat una lluita constant des del primer moment. Hi ha hagut períodes en què destacava la voluntat de dur a terme un pla, però d'altres en què les negociacions es van tancar. Sortosament, el començament d'aquesta legislatura ha suposat un canvi radical i BiciCamp ho agraeix".
Al llarg dels propers 8 o 10 mesos, aquesta voluntat es traduirà en la redacció d'un pla director, segons ha apuntat el regidor d'Urbanisme, Marc Arza. El programa s'adequa a les normatives municipals en matèria de circulació i civisme, en tant que els vials se senyalitzaran com d'ús preferent per a bicicletes. "Davant dels cotxes protegirem la bicicleta, davant la bicicleta protegirem els vianants", ha afegit Arza.
Pla específic per a la mobilitat en bicicleta
En concret, se senyalitzaran tres itineraris d'entrada, a través del carrer del Vidre, de la plaça del Baluard i del carrer de Sant Pere Apòstol; i quatre itineraris de sortida, pels carrers del Vilar; Major i del Fossar Vell; de l'Hospital; i de Vallroquetes. A més, s'instal·laran nous aparcaments per a bicicletes a la plaça del Mercadal, la plaça del Teatre i al Pallol, que se sumen als ja instal·lats en diversos punts del Tomb de Ravals, entre altres punts del centre de la ciutat.
Paral·lelament, la comissió i les regidories d'Urbanisme, de Medi Ambient i de Via Pública continuen treballant en l'elaboració del Pla Estratègic per seguir millorant la mobilitat en bicicleta. Les accions previstes se centraran en la definició de les infraestructures, tant en l'àmbit municipal com supramunicipal; en la unificació dels criteris constructius dels carrils bici en la planificació urbanística; en garantir la seguretat tant dels ciclistes com dels vianants; i en la redacció d'una normativa específica amb l'objectiu de normalitzar l'ús de la bicicleta i afavorir la seva convivència amb els altres tipus de transport.
Per últim, però no menys important, Marc Arza ha destacat la importància de promocionar l'ús de la bicicleta a través de campanyes de seguretat viària i de respecte cap a la bicicleta, sobretot a les escoles i als instituts.
Voreres
I del control i sancions pels ciclistes que circulen per les voreres que?
bermudes
Dieu-me antiquat, però sóc l'únic a qui li sembla ridícul que un regidor vagi en bermudes a una roda de premsa al mes d'abril?
Quatre senyals i res mes - iniciativa insuficient i ridicula -
En resum.
Que posaran 4 senyals als carrers hon ja s i pot passar.
No es fa res en materia de carrils bici a la resta de la ciutat, ni tan sols per accedir a les escoles e instituts de la ciutat.
Una iniciativa totalment insuficient, i que no servirà per a res. Les bicicletes les seguirem guardant a casa per al diumenge.
Una vegada mes; política d aparador + foto, peró res de res. nomñes per a sortir al diari.
Tampoc es fa res a les sortides de la ciutat, en especial Cra. Alcolea, Cra Vinyols, Cra. Montbrio i la de la Selva; on hi surten i entren centenars de bicicletes els caps de setmana.
Val la pena veure com ciutats com Copenhagen, o a Holanda o Bèlgica en les que fa mes fred que aqúi, un gran % de la població es mou en bicicleta, amb la corsequen descongestió del transit de la ciutat.
Que hi farem ........
como siempre todo son palabras
todo son palabras y nada mas, los políticos siempre se llenan la boca de palabras, propuestas, sugerencias etc. pero casi siempre no llegan ha cumplirse, las actuaciones sobre el tema de la bicicleta ya hace tiempo ( por no decir años ) que de tanto en tanto se habla, pero nada mas, nunca se actúa, según esta noticia hay que esperar varios meses, esto ya cansa, a que esperan para implantar YA todas estas soluciones y no esperar mas, las actuaciones son para aplicarlas de inmediato y esto los políticos no lo saben hacer
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics