Dijous, 03 d'Octubre de 2024

L’Ajuntament i la Generalitat construiran la nova via per a vianants i ciclistes que connectarà amb la urbanització Blancafort

10 de Novembre de 2021, per Reusdigital.cat
  • Projecte del carril bici a la urbanització Blancafort

    Cedida

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, han presentat aquest dimecres, el projecte per a la construcció d’una via per a ciclistes i vianants, paral·lela a la TV-3141 (carretera de la Misericòrdia) entre la rotonda de la variant de la T-11 i la urbanització de Blancafort. Aquesta actuació té com a objectiu facilitar la mobilitat activa en condicions adequades de seguretat, tant en els desplaçaments quotidians com turístics i d’oci. L’obra tindrà un pressupost previst d’1,2 MEUR i s’executarà mitjançant un conveni de col·laboració que estableix que el Departament aportarà el 59% del finançáment i l’Ajuntament, el 41%.

El vial, que tindrà 600 metres de longitud, transcorrerà al llarg del corredor de la carretera TV-3141, des de l’enllaç de la T-11 i la urbanització Blancafort. Aquesta actuació, a més, inclourà la millora del drenatge al costat nord de la carretera TV-3141. L’Ajuntament de Reus ha redactat el projecte constructiu corresponent i el Departament la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori n’impulsarà la programació i execució. En aquest sentit, es preveu licitar les obres aquest any i executar-les l’any que ve.

Un cop construït el nou vial, l’administració municipal n’assumirà la titularitat. En paral·lel, l’Ajuntament es compromet a impulsar davant el Ministeri de Foment les actuacions necessàries per a l’adequació de la via per vianants i ciclistes al pas per l’enllaç de la T-11, de manera que quedi garantida la continuïtat de la nova via fins al centre de Reus, per la via ja existent de l’altre costat de la T-11.

D'altra banda, la Generalitat té redactat el projecte per a donar continuïtat a aquest nou vial fins a la urbanització d’Aigüesverds i en licitarà pròximament les obres, amb un pressupost d’1,9 MEUR. I, en paral·lel, ha impulsat dues actuacions per a donar continuïtat a la via ciclista des de Reus fins als municipis de Cambrils i Salou, que discorreran paral·lels a les carreteres TV-3141 i C-14, respectivament. La inversió total prevista per aquestes dues actuacions és de 5,7 milions d'euros, que es finançaran mitjançant fons europeus.

A la presentació també hi han assistit Teresa Pallarès, delegada del Govern de la Generalitat al Camp de Tarragona; Trini Castro, directora dels Serveis Territorials de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori a Tarragona; Marina Berasategui, regidora d’Urbanisme i Mobilitat, i representants de l’associació de veïns Blancafort i del Club Tennis Monterols.
 

secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin, amb l'alcalde i regidors de Reus, en la presentació del nou vial per ciclistes i vianants Foto: ACN



 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Toca collons de Reus  13 de Novembre de 2021

CARRIL BICI PARA EL PUEBLO: SÍ, para foto, NO...

P R E G U N T A S: 1. ¿Quiénes viven en la Urbanización Blancafort…? 2. ¿Es necesario el carril bici desde el centro de Reus a la Urban. Blancafort…? 3. ¿Este carril bici es para usarlo como servicio diario para ir a trabajar…? 4. ¿El Ayuntamiento de Reus NO tiene otras prioridades más urgentes…? No queremos un proyecto de imagen y autocomplacencia como este. Señores políticos, son ustedes unos cagabandurrias, solo piensan en complacer a sus compinches, a los que entre bambalinas y sesiones teatrales salen en la foto. Ante estas preguntas, Reus ciudad lo que se necesita es un proyecto integral de carril bici sostenible, y de uso diario para mejorar la vida de nuestros vecinos. La reducción de gases efecto invernadero, eliminando el tráfico por el centro de ciudad, haciendo el centro una zona peatonal y atractiva, tanto a nivel comercial, limpieza y seguridad. Unir los polígonos industriales y urbanizaciones con el centro con el carril bici…

Reportatges