Divendres, 29 de Març de 2024

L’àvia morta de Reus devia a Gas Natural 246 euros

La companyia aporta tres rebuts impagats per aquest import en resposta al requeriment de Consum

29 de Juny de 2017, per Sònia Pau/ El Punt Avui
  • Imatge del pis de la dona afectat per l'incendi

    Reusdigital.cat

Gas Natural va tallar el subministrament elèctric a la Rosa, una abonada de Reus, el 14 de setembre del 2016 per un deute de 246,59 euros. Aquesta dona de 81 anys va morir el 14 de novembre passat a causa d’un foc provocat per una espelma que li feia llum. La companyia no va consultar als serveis socials municipals si l’abonada es trobava en situació de risc d’exclusió residencial abans del tall –tal com marca la llei 24/2015– i per això la Generalitat l’ha multada amb 500.000 euros.

Segons consta en la resolució de l’expedient sancionador de l’Agència Catalana de Consum (ACC), al qual ha tingut accés aquest diari, entre la documentació que Gas Natural va enviar en resposta al seu requeriment, hi consten tres factures impagades que ascendeixen a un import total de 246,59 euros. També aporta un avís de tall amb data del 8 de juny del 2016, i dos més del 8 de juliol i el 7 d’agost, i explica que el tall es va produir el 14 de setembre. La companyia, però, no aporta la sol·licitud ni l’emissió de cap informe dels serveis socials de Reus.

L’1 de juny, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, va fer pública la sanció de 500.000 euros a Gas Natural per aquest cas. És la multa més alta que s’ha posat en l’àmbit de la pobresa energètica i la companyia té dos mesos per presentar-hi recurs. A més de no preguntar a serveis socials, la resolució de Consum subratlla que amb la mort de la Rosa es va produir “una alteració social greu, alarma o desconfiança”, perquè les persones grans són “un col·lectiu especialment protegit” pel Codi de Consum.

Entre les al·legacions, la companyia recorda que no s’ha aprovat el protocol de comunicació de la llei 24/2015 i que té acords amb més de 400 municipis perquè serveis socials els avisin de situacions de vulnerabilitat. Pel que fa a Reus, Gas Natural té identificats 186 clients vulnerables des del 2014, entre els quals no hi havia la Rosa. “Donada la relació continuada i fluida amb l’Ajuntament de Reus, [...] aquest cas probablement té origen en una errada puntual dels serveis socials”, al·lega la companyia.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics