Divendres, 09 d'Agost de 2024

Sandra Guaita: 'Volem un tramvia ciutadà, no un tren que passi per la ciutat'

L'equip de govern reusenc ha fet un repàs de la feina que hi ha d'ara en endavant tant a nivell municipal com supramunicipal

20 de Desembre de 2023, per Raúl Rodríguez
  • L'alcaldessa Sandra Guaita amb els tinents d'alcadia, Noemí Llauradó i Daniel Rubio

    ACN

Qüestions com ara, les ordenances municipals, l'impuls d'una comunitat energètica i l'aposta per l'Àrea Metropolitana de Tarragona (AMT), són alguns del temes tractats aquest dimecres en una trobada de l'executiu amb els mitjans de comunicació amb motiu de les festes de Nadal.

L'alcaldessa de la ciutat, Sandra Guaita, i els tinents d'alcadia, Noemí Llauradó i Daniel Rubio, han ofert un balanç de l'acció de govern. Guaita manté que "des del dia -2 s'està treballant per a la ciutadania" i afegeix: "La ciutat de Reus també s'ha de veure en gran".

Aquest divendres s'aproven les ordenances municipals

Per poder complir amb Pla d'Acció Municipal -aprovat al ple del passat divendres-, el Ple aprovarà definitivament les ordenances fiscals el pròxim 22 de desembre. Aquestes han comptat amb 58 al·legacions, "moltes repetides", segons apunta l'alcaldessa, de les quals només una s'acceptarà, la referent als vehicles històrics. Es farà una distinicó entre els vehicles vells i els "clàssics", i així, els col·leccionistes no hauran de pagar l'impost de circulació.

Així doncs, la pujada d'impostos de cara al 2024 ja aprovada inicialment a l'octubre, serà oficial aquest divendres.

L'Àrea Metropolitana de Tarragona

Els ajuntaments del territori, la Diputació de Tarragona i la Generalitat de Catalunya ja han conformat el grup impulsor de la futura AMT. Un grup impulsor que té la voluntat "inequívoca" de treballar conjuntament en aspectes com la mobilitat o mancomunar serveis supramunicipals, i que ja avança amb un ritme calendaritzat amb compromisos temporals. 

El Tramcamp, tal com asseguren, compta amb un suport i "consens polític" clau per tirar-ho endavant, malgrat que hi hagi un cert rebuig cap al projecte per part de la Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT). Amb tot, el govern reusenc defensa que vol "un tramvia ciutadà, no un tren que passi per la ciutat" i se suma al que ha demanat aquesta setmana l'alcade de Salou, Pere Granados, per al seu municipi. "Nosaltres tampoc volem catenàries a segons quines zones de la ciutat", ha apuntat l'alcaldessa de Reus. La regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, també presidenta de la Diputació de Tarragona, ha explicat: "Serà la primera inversió de caràcter metropolità".

Durant l'atenció als mitjans, el regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat, Daniel Rubio, ha detallat que la comercialitzadora Reus Energia ja factura i que l'objectiu és "anar més enllà de Reus" amb l'ajut tant del sector privat com públic i crear una comunitat energètica.

Quant al futur tancament de la residència per a gent gran de Reus, aquest dijous l'Ajuntament es reuneix amb la Generalitat de Catalunya per conèixer l'última hora de tot plegat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges