Dilluns, 25 de Novembre de 2024

Montblanc bull d'activitats i visitants en el darrer dia de la Setmana Medieval

Milers de visitants omplen la vila en una festa on tot el poble es bolca per recrear el retorn al passat

26 d'Abril de 2015, per ACN
  • Un dels actes de la Setmana Medieval

    ACN

Amb major o menor grau, totes les cases participen de la festa. "Tots els nivells d'implicació són molt necessaris, tant aquella família que surt vestida al carrer a fer ambient, com aquell membre que té responsabilitats importants dins de la festa", explica Joan López, president de l'Associació de la Llegenda de Sant Jordi, entitat organitzadora de la festa. "Fa uns anys, en època de vaques grasses, els polítics feien bandera de la participació ciutadana per referir-se a la col·laboració de la gent, aquí a Montblanc fa 28 anys que ens surt de manera natural i ens surt de dins perquè estimem el que fem i procurem remar en la mateixa direcció", afegeix López, vestit de vilatà.

Satisfacció de l'organització per la participativa i exitosa edició d'enguany, sobretot amb el cartell d'entrades exhaurides a la representació de la Llegenda de Sant Jordi, un dels espectacles emblemàtics. El programa d'aquesta 28a edició ha mantingut la quarantena d'espectacles de cada any, tant en interiors com de carrer. D'aquest diumenge han destacat els falconers, el mercat d'esclaus i el concert de corals, a més del tradicional mercat medieval, l'escola cavalleresca arran de muralla, la mostra d'oficis i les comitives, tant la reial, amb Sant Jordi i la princesa, com la dels esclaus, que no paren de muntar escenes pel carrer i interactuar amb els visitants.

L'organització s'ha permès la llicència de resoldre què va passar amb Sant Jordi i la princesa l'endemà de matar el drac. L'espectacle de petit format, programat per tancar la festa, resol la part més desconeguda de la llegenda. L'organització, però, es reserva el dret de donar-li continuïtat. "En les últimes edicions hem tingut diverses propostes, i tant podríem repetir aquest d'enguany, com recuperar algun altre que fa dos o tres anys que no es representa, i tirar d'hemeroteca", diu López. Amb un cost d'uns 160.000 euros, la Setmana Medieval es finança a través de subvencions, que cobreixen entre el 30%  i el 40% del cost, i la resta prové de recursos propis i patrocinis.

La majoria d'espectacles són de producció pròpia. "Agraïm el suport institucional, però només com a suport, crec que un dels secrets que explica l'evolució de la festa i fins on ha arribat és la no interferència directa dels polítics; això ha fet que la gent se la senti molt seva", explica López. En la darrera jornada de la festa, l'organització ha estat pendent del cel. El temps ha acompanyat fins al migdia, quan han arribat les primeres pluges i uns núvols amb ganes de quedar-s'hi tota la tarda. Malgrat un final de festa passat per aigua, l'associació fa un balanç molt positiu d'aquesta edició. Entre 60.000 i 80.000 persones visiten aquesta festa, un públic fidel en què el 80% són catalans.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics