Dilluns, 15 de Juliol de 2024

Reus, pol d'atracció de visitants durant les festes de Nadal

16 de Gener de 2023, per Estel Romeu
  • La campanya de Nadal ha portat més d'un milió de persones a Reus

    Estel Romeu

Reus tanca la temporada nadalenca amb resultats positius pel que fa a visitants, vendes i participació en les activitats programes dins la campanya "Reus un Nadal per gaudir". Segons les dades recollides per la xarxa Reus wifi, fins a 1.200.000 persones han passejat per la ciutat del 25 de novembre fins al 8 de gener.

La campanya nadalenca, encetada amb l'encesa de llums els 25 de novembre, ha engalanat 22 carrers del centre i ha englobat els espectacles itinerants i la instal·lació de les firetes, el túnel de llum, la pista de patinatge sobre gel i els cavallets, entre altres. Segons la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, "enguany, ens hem refermat i podem dir que som aquest referent com a ciutat comercial i referent nadalenc de la Catalunya Sud".

180.000 persones han visitat el túnel de llum de la plaça de la Llibertat


Les dades recollides indiquen una recuperació en l'afluència de gent i, fins i tot, un augment respecte a les dades d'abans de la pandèmia. Les xifres referents a les vendes superen a les del 2019 i les dades recollides pels aparcaments municipals indiquen que han estat utilitzats per 280.000 vehicles, un 19% més que el 2021.

En aquesta línia, 19.000 persones han pujat als cavallets de la plaça del Prim, 15.000 han patinat a la pista de gel i 180.000 usuaris al túnel de llum i música de la plaça de la Llibertat. A més, de 50.000 infants que han gaudit de les firetes situades al mateix espai. Les xifres recollides pel sector de la restauració i l'hoteleria també són positives, amb un "degoteig constant de persones des de l'estiu i la màxima ocupació hotelera la nit de Cap d'Any", amb paraules de Caelles.
 

La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, amb representants de comerç i restauració Foto: Estel Romeu


[blockquote]Caelles: «Hem treballat en el posicionament de la ciutat i hem fet que Reus sigui una destinació atractiva»[/blockquote]
Pel que fa als visitants, la majoria són procedents de la demarcació de Tarragona, seguida de les demarcacions de Barcelona i Girona. Els dies del Pont de desembre, a més, es va rebre el públic habitual de la ciutat provinent de la Conca de l'Ebre i amb un augment dels visitants del País Valencià. Caelles assegura que "hem treballat en el posicionament de la ciutat i hem fet que Reus sigui una destinació atractiva i, en el cas de Nadal, hem trobat un factor diferencial".

Des dels sectors del comerç i la restauració, també s'ha transmès aquesta valoració positiva de la temporada nadalenca. Jacint Pallejà, d'El tomb de Reus, ha afirmat que "aquesta campanya ha estat tres coses: recuperació, bon nivell i bona publicitat". Amb la mateixa perspectiva, Pau Salvadó, de la Cambra de Comerç, ha exposat que "el novembre va començar amb certes dificultats i es va posar en dubte que la campanya fos exitosa, però ha anat de menys a més i els comerços han arribat a facturacions similars a les d'abans de la pandèmia".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges