Si en la primera comissió bilateral es va parlar de la possibilitat que els autobusos municipals de Reus i Tarragona arribessin fins als campus universitaris, en aquesta segona, s'han concretat algunes qüestions per aconseguir-ho. Tal i com ha reconegut l'alcalde de Tarragona, els principals esculls són tres. En primer terme, existeix una llei del Parlament de Catalunya que impedeix a les línies municipals superar el llindar de la població. En segon, i també, important, es poden trobar amb les reticències dels operadors privats. I tercer, qui decideix les mesures de mobilitat és l'ATM, és a dir, la Generalitat de Catalunya.
Ambudes ciutats voldrien implantar una millor connexió d'autobús el més aviat possible i Ballesteros s'ha fixat com a objectiu plausible que estigui en marxa de cara al curs vinent. No obstant, les competències no són muncipals, i per això, els dos alcaldes han parlat amb el director general de l'ATM, que ha d'analitzar la situació i donar una resposta. En qualsevol cas, Reus i Tarragona proposen una modificació normativa que permeti a les empreses públiques d'autobús arribar puntualment als campus universitaris, i de forma provisional, proposen que hi hagi un sistema de freqüències, cada deu o quinze minuts, enlloc d'uns horaris fixes.
Tercer Fil i baixadors ferroviaris
L'altra mobilitat que preocupa a Reus i Tarragona és la ferroviària. En aquest sentit, s'ha acordat fer arribar una carta conjunta al Minsiteri de Foment, demanant que s'acceleri la construcció del Tercer Fil i aquest projecte sigui provisional. Tant Pellicer com Ballesteros consideren que les obres ja van endarrerides. D'altra banda, els alcaldes consideren que per aplicar eficaçment les rodalies del Camp de Tarragona cal construir tres baixadors ferroviaris, a Bellissens (Reus) i a les zones de Ponent i Llevant, a Tarragona. En la ciutat veïna s'hauria de negociar amb Renfe l'ubicació.
Seguint en aquesta matèria, les dues ciutats han fixat una posició comuna davant l'ATM per al Pla de Mobilitat del Camp de Tarragona, i asseguren que treballaran per definir recorreguts patrimonials i de natura per a vianants i ciclistes, d'uns 15 quilòmetres de llargada. La ruta uniria la zona de masos de gran valor arquitectònic de Reus amb el Pont del Diable de Tarragona, passant per Centelles, a Constantí, municipi amb el qual ja s'han fet els primers contactes.
Suport de Reus a portar creuers al Port de Tarragona
Una altra de les qüestions destacades de la reunió és la inclusió de la capital del Baix Camp dins de la taula que ha de servir per portar creuers turístics al Port de Tarragona, entenent que és una infraestructura de territori com l'Aeroport de Reus. Tanmateix, ambdues ciutats treballen per establir sinèrgies de cara el 2017, quan Reus serà la Capital de la Cultura Catalana i Tarragona serà la seu dels Jocs del Mediterrani.
Nova línia de col·laboració en salut
En aquesta segona reunió s'ha acordat obrir una línia de treball en qüestions de salut, tot i que de moment, força limitada. Reus compartirà amb Tarragona l'experiència del projecte de ciutat cardioprotegida, que reparteix una bona quantitat de desfibril·ladors per diversos punts del municipi, amb la participació de la Guàrdia Urbana. No hi ha cap notícia sobre la possibles col·laboració entre hospitals.
Futur conveni contra la pobresa energètica
Pellicer i Ballesteros també han fet una declaració d'intencions pel que fa a l'habitatge assequible i la pobresa energètica. Ambdós alcaldes han indicat que properament se signarà un conveni de col·laboració per evitar el tall de subministrament en cas de factures impagades, treballant per la coordinació d'administracions i empreses, i s'ha posat en comú l'experiència de Reus en el Servei d'Assessorament del Deute Hipotecari.
A la reunió d'aquest dilluns hi han assistit cinc regidors dels respectius governs, a més dels batlles, i de la majoria dels portaveus de l'oposició. No hi ha hagut cap representant de la CUP de Reus i del PP, tant de Reus com de Tarragona. La intenció d'ambdós ajuntaments és fer una tercera cimera al juny de 2015, independentment dels canvis que hi puguin haver amb les eleccions municipals.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics