La principal novetat és la modificació de l'article 2 dels Estatuts del Consorci, que preveu l'adscripció de l'organisme a l'Ajuntament de Salou. D'aquesta manera es dóna compliment a la Llei, que obliga els consorcis participats per diferents administracions a fixar la seva adscripció en una d'elles, en funció de criteris com ara la quantia de les aportacions del seu pressupost.
El 57% de les despeses de funcionament del CRT les assumeix l'Ajuntament de Salou i el 43% restant, el de Vila-Seca. És la mateixa proporció del repartiment dels ingressos de la recaptació dels tributs locals procedents de Port Aventura que, tal com es va aprovar el 18 de març, es fa d'acord amb la proporció territorial que cada municipi té al Consorci.
L'acord també introdueix algunes millores administratives per actualitzar els estatuts vigents. S'especifica que el president del Consorci serà el conseller d'Economia del Departament del Govern que exerceixi aquestes funcions i concreta la ubicació de la seu de l'organisme, a la plaça de Marià Manent, de Salou.
L'acord defineix la Junta de Direcció, que és l'òrgan de govern i administració superior del Consorci, que es compon dels membres següents: el conseller d'Economia com a president, que podrà delegar el càrrec en un membre del seu departament; els alcaldes dels consistoris de Salou i Vila-Seca, que tindran consideracions de membres nats, 6 regidors dels dos municipis membres del Consorci, 3 per cadascun dels ajuntaments.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics