ACCESSIBILITAT
Amb aquesta companyía els usuaris que anem en cadira de rodes moltes vegades ens em trobat sense poder pujar a l'autocar. Espero que tal com ens va asegurar la Generalitat ara siguin 100% accesibles.
El servei no té, a hores d'ara, l'eficàcia propugnada per la Generalitat
Tot i ser a l'estació de busos de Reus des de 3 quarts de 10 del matí, disposat a viatjar a Tarragona amb un dels nous vehicles de la línia e4 que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat en funcionament, aquest no ha arribat fins ben bé mitja hora més tard. Minuts abans, a l'andana, diversos usuaris han intentat fer més curta l'espera mirant-se el rellotge, el mòbil o comentant la situació. "Surt més a compte agafar el primer que passi, sigui exprés o no, si no vols fer tard", assegurava una estudiant de Publicitat de la URV.
Quan finalment l'autobús ha entrat a l'estació, el vehicle semblava exactament igual que els d'altres línies, malgrat que a la nota de premsa rebuda dies enrere des del Departament s'hi deia que són "més comfortables" que els anteriors. El que no ha canviat, pel que sembla, és el mal tracte per part d'alguns conductors. Un indesxifrable gruny ha estat la seva resposta després del "bon dia" corresponent. Després de consultar el tríptic dels horaris de la línia e4 he intentat connectar-me a internet amb el telèfon, ja que un altre dels suposats atractius dels busos és el wifi gratuït. No ha estat possible.
De Reus a Tarragona en 16 minuts
El viatge, això sí, ha estat directe i ràpid. En 16 minuts, l'autobús ha arribat a l'estació de Tarragona, on he pujat a un vehicle d'una línia convencional, operat per Monbus, que sí que fa diverses parades durant el trajecte. En aquesta ocasió, per sort, el conductor ha estat força més cordial i ha volgut parlar. "Estem en fase de proves i anem molt perduts", ha admès. S'ha queixat, a més, del disseny dels horaris. "No sé si té massa sentit, que surtin dos exprés directes en 10 minuts, perquè això perjudica els qui baixen a mig camí".
L'autobús ha completat la tornada en poc més de 25 minuts, passant per les Gavarres i per l'edifici del 112, però això no ens ha fet perdre massa temps. Un cop a l'alçada del tanatori reusenc, i camí de la redacció, la sensació que m'he endut és que no hi ha cap diferència entre les línies que fan parades i la nova i directa, anunciada a so de bombo i platerets però que, segons els viatgers amb qui he parlat, no aporta cap millora al servei. "El passat dimarts vaig arribar tard a classe, així que per a mi no ha canviat res de res ni crec que ho faci", concloïa l'estudiant de Publicitat.
Queixes de la PTP
L'Associació de Promoció pel Transport Públic (PTP) ha emès un comunicat queixant-se de les "greus mancances" amb les que s'ha iniciat el servei de bus exprés, quant a informació a l'usuari, puntualitat d'horaris i accessibilitat. La PTP mostra les seves reserves sobre la voluntat i capacitat de Monbus, empresa concessionària de la línia, per tal d'oferir aquest servei.
ACCESSIBILITAT
Amb aquesta companyía els usuaris que anem en cadira de rodes moltes vegades ens em trobat sense poder pujar a l'autocar. Espero que tal com ens va asegurar la Generalitat ara siguin 100% accesibles.
ACCESSIBILITAT
Amb aquesta companyía els usuaris que anem en cadira de rodes moltes vegades ens em trobat sense poder pujar a l'autocar. Espero que tal com ens va asegurar la Generalitat ara siguin 100% accesibles.
hola fa dies que busco l l'
hola fa dies que busco l l' autobus universitari, voldria saber parades, horaris i preu si hi ha algun bonus o targeta i a on s'han de comprar i recarregar. Gràcies
No millora
Han doblat els vehicles però segueixen fent la mateixa freqüència d'horaris. Per ara no he vist tants autobusos col·lapsats com abans però no descarto veure'n algun dia. El tema WiFi ja en portava algun dels d'abans però com els d'ara està tancat amb contrasenya que només saben els conductors.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics