L’obertura de La Fira de Reus ha estat polèmica en les darreres setmanes. Parc Central, amb uns 20 anys d'història i 110 botigues, s’ha topat amb un gegant que suposa l’única competència directe en tota la demarcació de Tarragona. “Les vendes han baixat a les darreres setmanes” explica l’encarregada de Zara Home del Parc Central a Tarragona 21. “Confiem que les campanyes de rebaixes de finals de novembre facin repuntar les vendes” explica aquesta treballadora.
Encara és aviat per valorar si l’obertura de La Fira de Reus tindrà repercussió agressiva pels comerços del centre comercial tarragoní. “S’ha fet coincidit l’obertura de La Fira amb la campanya de Nadal” per aquesta raó “caldrà esperar passades festes per valorar amb més detall les conseqüències que ha tingut pel nostre centre” afirma el gerent del Parc Central, Miguel Ángel González.
La botiga Mango disposa a Parc Central d’una col·lecció. A La Fira, en canvi, disposa de dues. L’encarregada del centre de Tarragona explica que ja “estava previst que el nou centre de Reus tingués repercussió a les botigues de la capital”. González recorda que les grans cadenes – com és el cas d’Inditex- disposen d’estudis de mercat per conèixer la viabilitat del negoci. El gerent afirma que les cadenes del Parc Central –que suposen el 90% dels establiments- així com les franquícies –un 10%- podran fer front al centre comercial reusenc.
Fa dues setmanes que es va obrir La Fira, fet que coincideix amb un dels mesos de l’any més difícil pel comerç. “El mes de novembre i febrer suposen un descens considerable de les vendes” explica González. Des de la botiga Oysho les treballadores confirmen a aquest mitjà aquesta tendència a la baixa i confien en què “l’efecte obertura passi i el nombre de vendes s’estabilitzi”.
L’oferta de cinemes del Parc Central és per molts usuaris un punt a favor si han d’escollir entre el centre de Reus o Tarragona. González afirma que una de les potes del centre tarragoní és l’oci i recorda que l’any passat es va fer una aposta clara per renovar les sales. “ Yelmo- l’empresa que gestiona els cines de Parc Central- començarà canvis en el tractament de les exhibicions com emissions d’òpera i versions originals subtitulades”, explica González.
Amb uns 750 treballadors el centre comercial tarragoní, manté la seva tendència de creixement des del 2011, segons explica González. Aquest conclou que “viure en competència” forma part del comerç i considera que el centre reusenc “no és un problema” pels comerços del Parc Central.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics