Amb el Pla específic de la bicicleta, l'Ajuntament de Reus vol apostar per aquest mitjà per enllaçar diversos punts de la ciutat amb les estacions de transport. Els operaris municipals han iniciat aquesta setmana les obres de construcció d'un carril que connectarà l'estació de trens (RENFE) amb els passejos, en aquest cas, els de Mata i Sunyer. Aquesta és la primera fase, que preveu també que hi hagi pròximament un carril bici que unirà el Mas Iglesias amb l'estació d'autobusos o la millora de la senyalització a l'anomenada zona 30.
Les obres que ara es comencen a realitzar preveuen la connexió del carril bici des del tram final del passeig de Sunyer fins a l'estació de tren. Així, a la plaça de Joan Rebull, s'adequarà el carril exterior de la rotonda per fer-lo compartit amb la bicicleta. També es reforçarà l'itinerari en calçada amb senyalització horitzontal i vertical, i a totes les sortides de la rotonda. I al carrer del Bisbe Borràs es projecta un carril bici unidireccional per cada sentit de la circulació. En aquest vial el carril se situa entre la vorera i la línia d'aparcament, que d'en bateria passarà a ser en cordó.
Zona 30
Molt aviat, hi haurà millora a la senyalització horitzontal dels passejos i del Tomb de Ravals, on la circulació màxima és de 30 km/h. Així doncs, la bicicleta tindrà prioritat davant els vehicles motoritzats. El consistori ha assegurat que hi haurà "una zona de detenció diferenciada per a cotxes i per a bicicletes per quan el semàfor es posa vermell; d'aquesta manera, es dóna prioritat i visibilitat a les bicicletes en el moment de l'arrencada, quan el semàfor es posa verd". Les ubicacions d'aquestes actuacions són les cruïlles del passeig Sunyer amb el Camí de Aleixar, passeig Prim amb el Camí de Ruidoms, i passeig Prim amb el carrer de Mare Molas.
El regidor d'Urbanisme, Marc Arza, ha afirmat que "el pla de la bicicleta és un document treballat i de consens, amb previsions d'actuacions a curt, mitjà i llarg termini, que ens permetrà potenciar l'ús de la bicicleta a la ciutat. Ara comença a donar els seus fruits amb les primeres obres previstes, que han de relligar la xarxa actual de carrils bici i, concretament, connectar el centre de la ciutat amb les grans infraestructures de transport".
El segon pla de millores té com a propòsit millorar les connexions nord-sud de la ciutat creant eixos de connexió amb l'Hospital i la zona universitària de Bellissens. Aproximadament hi haurà uns 6 quilòmetres per diversos carrers del municipi: avinguda de Prat de la Riba, carrer del doctor Robert, carrer de Sant Joan, passeig de Misericòrdia, avinguda de la Salle, avinguda de St. Bernat Calbó, carrer de Closa de Mestres, Camí de Tarragona, avinguda del President Macià, carrer de Mercè Marçal, carrer de Carles Riba, avinguda de Josep Pla, avinguda de Bellissens, carrer de l'Argentina, carrer de Jaume Vidal i Alcover i carrer de Bernat Desclot.
La darrera fase del pla urbanístic, la que comptaria amb el recorregut més extens, 10 quilòmetres, té com a objectiu pacificar les zones residencials de la perifèria de Reus, així com continuar el carril bici del polígon Agro-Reus. La fase està condicionada a la millora de la permeabilitat dels itineraris no motoritzats amb les grans infraestructures viàries i ferroviàries que envolten la zona de més densitat urbana de la ciutat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics