El 'sugardating' és en alça. És una cita en què una de les parts, amb certa solvència econòmica, busca companyia. L'altra, per part seva, desitja gaudir d'alguns luxes materials derivats de la relació que s'estableix. A la part benestant se l'anomena 'sugardaddy' o 'sugarmama', mentre que el 'sugarbaby' o 'toyboy' és el beneficiari. Ho assenyala el portal Sugardaters.es, que a través d'un comunicat ha exposat els resultats d'un estudi fet entre els seus usuaris. A Tarragona, tal i com s'indica, el 8% donen, i la resta rep. "El perfil de 'sugarmama' és pràcticament inexistent a la ciutat", se subratlla. A Girona, però, el percentatge s'eleva fins al 3%, tot convertint-se en un referent estatal del web.
Com s'acorda una cita?
Una enquesta interna del servei apunta que el 73% dels usuaris aposta per pactar les condicions de la relació abans d'iniciar-la, fins i tot per escrit, en ocasions. La durada, amb tot, no se sol tractar. De fet, i segons Sugardaters.es, la majoria s'estima més deixar-ho tot a l'atzar i a la "química" que pugui sorgir entre els integrants de la parella. El 94% considera "important" incloure en l'acord previ tot allò que sigui material, i el 90% troba que cal fer el mateix quan del que es tracta és del sexe. Negociar tots aquests aspectes i convertir la relació en una mena de transacció "no resta encant" a aquesta, manifesta el comunicat.
Per registrar-se al web, s'ha de ser major. S'hi adverteix, a més, que els perfils publicats "es controlen de manera exquisida", i que els serveis de companyia i prostitució "són prohibits". Sugardaters compta amb mig milió d'usuaris arreu del món i és present en 27 països, amb l'objectiu de posar fi "als prejudicis i per construir relacions basades en el benfici mutu".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics