La Junta de govern de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 20 de desembre, l’adhesió de la corporació municipal a l’Estratègia catalana de la Bicicleta 2025, aprovada pel gvovern de la Generalitat de Catalunya per impulsar les actuacions municipals de manera alineada amb la resta d’actors adherits. Amb el mateix acord, l’Ajuntament adquireix el compromís d’elaborar en un termini de sis mesos el programa d’actuació triennal per impulsar a Reus els objectius del pla. Marina Berasategui, regidora d’Urbanisme i Mobilitat, ha afirmat que "l’adhesió de l’Ajuntament de Reus a l’estratègia catalana s’emmarca en l’aposta municipal per a l'impuls de la mobilitat sostenible, basada en la qualitat de vida, la integració social, el desenvolupament econòmic sostenible i la minimització d'emissions i dels consums energètics, tal i com ja recollia el Pla de Mobilitat Urbana de Reus 2012/ 2017, el Pla específic de la Bicicleta, i ara les futures revisions que en derivin".
En aquest sentit, el pla municipal relaciona com a línies estratègiques augmentar la superfície i qualitat de la xarxa viària dedicada als vianants i als ciclistes. Per aquest motiu, l’Ajuntament va redactar el Pla específic per a la mobilitat en bicicleta, que defineix infraestructures, normativa, seguretat viària, intermodalitat i campanyes de promoció i seguretat. Es defineix així un full de ruta de la política de mobilitat ciclista de la ciutat, que integra tots els aspectes que poden incidir en l’ús de la bicicleta. El propòsit final és incrementar-ne el seu ús i convertir-la en una de les principals alternatives a l'ús del vehicle privat motoritzat.
'Fes-li lloc a la bici'
L’Estratègia catalana de la Bicicleta 2025, aprovada pel govern de la Generalitat el passat 5 de novembre sota el lema 'Fes-li lloc a la bici', recull una vuitantena d’accions perquè aquest mitjà de transport contribueixi a una societat més sostenible i saludable. Desenvolupa tres eixos temàtics o pilars: promocionar una mobilitat quotidiana en bicicleta; impulsar aquest mitjà com a element turístic, d’oci i esportiu, de forma segura i, finalment, millorar la promoció, seguiment i governança de la bicicleta.
La voluntat de l’estratègia, s'ha assenyalat, "és unir forces per a una Catalunya pedalable i pedalada, per assolir un espai públic que permeti la circulació segura i confortable en bicicleta, i potenciar i facilitar que la ciutadania es desplaci cada cop més en aquest mitjà". Per aconseguir-ho, es proposen actuacions com el garantiment la ciclabilitat a totes les àrees urbanes de forma contínua i connectada; promoure una circulació de bicicletes segura, confortable i directa; interconnectar les àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 quilòmetres; i impulsar la intermodalitat bicicleta-transport públic.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics