Per segona vegada a la ciutat i tercer cop a l’Estat espanyol en un quart de segle, l’examen adreçat a ballarins solistes de la Royal Academy of Dance, el Solo Seal Award, se celebrarà a Reus. Concretament, l’edició del proper 31 de maig es farà al Teatre Bartrina i hi participaran set ballarins, cinc noies i dues nois, provinents de diferents indrets de la geografia espanyola. Els participants en aquestes proves hauran d’executar 3 peces (variacions) de ballet clàssic amb l’únic acompanyament d’un piano. Les variacions que hauran de desenvolupar correspondran a breus coreografies de repertori del segle XIX, del segle XX i una del segle XXI, segons explica Maria José Anton, directora de la Royal Academy of Dance a Espanya, Portugal i Andorra. Les jutges que participaran en l’audiència seran Ilara Lopes i Diana Miqueo.
Els intèrprets que realitzin aquestes proves han hagut de superar amb distinció l’examen de rang inferior de la Royal Academy of Dance, un motiu pel qual el nivell dels solistes és excel·lent i l’accés molt restringit. Concretament, en l’edició d’enguany els candidats provenen de Jerez, Barcelona i Mataró, entre altres indrets, destacant, especialment, que quatre dels alumnes pertanyen a l’escola de dansa de Marta Bustamante de la capital del Maresme, qui també és directora del Jove Ballet de Catalunya.
“Han de ser regulars en totes les variacions que han desenvolupat en l’anterior examen, amb una mitjana de 8 en totes les proves”, explica Bustamante, al respecte del virtuosisme que requereixen els candidats per poder participar en el Solo Seal Award. Per aquest motiu, Anton justifica que únicament s’organitzi una audició en territori de l’Estat quan hi ha un nombre suficient de sol·licitants com és el cas d’enguany. En els vint-i-cinc anys en què Anton ha representat la Royal Academy of Dance a Espanya no hi ha hagut candidatures de cap reusenc o reusenca.
Amb una edat d’entre 16 i 18 anys aproximadament, els ballarins que participen en aquesta prova “estan acostumats a guanyar o no concursos” malgrat la seva joventut, ha explicat Bustamante, un motiu pel qual considera que no patiran frustració davant la possibilitat de no superar l’examen. “Les dues hores d’entrenament diari que dediquem a cada alumne” i “el treball personalitzat” que es desenvolupa és “el gran premi” que gaudeixen els participants i que els prepara per un futur com a ballarins professionals. Sobre els 4 joves que han sorgit de la seva escola, Bustamante concreta que 3 són noies i 1 d’ells és un xicot.
Passar l’examen és important “perquè certifica el treball”, comenta, però el “que compta és com balles”, diu aquesta mestra de dansa al respecte de la necessitat de disposar d’aquest nivell d’expertesa excepcional. Tot i així, assegura que l’escola que dirigeix viu com “un esdeveniment” important aquest examen i que llogaran un autobús per acompanyar als joves en la sessió que es realitzarà al Bartrina el dia 31.
La Royal Academy of Dance participa en el premi internacional de dansa Roseta Mauri. La directora de la Royal Academy of Dance convida als amants de la dansa clàssica que acompanyin el proper dia 31 de maig als examinats. “Per les escoles d’aquí és important”, comenta, alhora que avança “que no és un espectacle” sinó “un examen amb una exigència molt gran”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics