Dilluns, 12 d'Agost de 2024

El BCN World només acollirà tres casinos malgrat que la llei en permet fins a sis

El PDU fa marxa enrere en els metres quadrats de sostre residencial i passa de 500.000 a 386.000

28 de Juliol de 2015, per ACN
  • Imatge de la reunió de la Comissió de Seguiment del PDU del CRT de Vila-seca i Salou, aquest matí a Tarragona

    ACN

Damià Calvet ha puntualitzat que "per dimensió, per ubicació, per tipus de producte, no estàvem parlant de casinos petits" i ha incidit que "no tots els operadors són capaços de fer complexos turístics integrats". Per això, ha remarcat, "treballem en condicions de mercat" i "la voluntat és que malgrat aquest marc legal de fins a sis, ens quedem amb aquests tres". Així, ha negat "rotundament" que en el futur se'n puguin incorporar més.


Menys sòl residencial

Calvet, que durant la presentació ha estat acompanyat pel delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, i el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, s'ha referit també al sòl residencial dins del que es coneix com a subsector 2, l'àmbit sud del macrocomplex, que ja està urbanitzat. Així, ha aclarit que, finalment, es fa marxa enrere i hi haurà 386.000 metres quadrats de sostre residencial, uns 2.500 habitatges, mantenint "estrictament" el pla vigent des del 2006 al CRT.

S'ha descartat, doncs, la proposta que es va anunciar el passat mes de febrer i que plantejava 280.000 metres quadrats d'ús estrictament residencial i 216.000 d'usos hotelers i residencials, gairebé 500.000 en total. Sobre aquesta qüestió tant el director de l'Incasòl com Joaquim Nin han insistit que no es tracta d'una "renúncia", sinó del resultat "d'un procés de diàleg molt intens" amb tots els agents implicats del territori.

En aquest sentit, tant Calvet com Nin han assegurat també que tot plegat ha rebut un "suport generalitzat". Un projecte, han dit, que "s'ha de resoldre de forma unitària" i que ofereix la possibilitat que "pugui integrar més d'un operador". A hores d'ara els interessats són Melco, Hard Rock i el Grup Peralada.

Línies estratègiques del PDU

El coordinador executiu del projecte ha assenyalat també altres qüestions clau del PDU. En primer lloc, la creació de les condicions urbanístiques per definir un pol d'activitat turística al voltant del concepte del complex turístic integrat (CTI), una nova oferta per nous mercats que per la seva dimensió ha d'esdevenir "única a Europa" i convertir-se en "una destinació mundial". La segona és el complement de la xarxa viària existent, per resoldre la mobilitat. La tercera és la definició d'un sistema d'espais lliures i equipaments amb un parc urbà d'ús públic "molt potent" de 48 ha que farà de connector entre Vila-seca i La Pineda, a més d'un parc lineal amb façana a la C-31b que farà de "cortina verda" del macrocomplex. I la quarta, passa per atendre les necessitats de PortAventura, possibilitant la seva adequació futura a allò que es generarà a partir de les noves activitats.

Torres hoteleres de 90 metres 

El sector on es concentrarà l'activitat de forma majoritària és de 37 hectàrees. Una zona on hi haurà un primer nivell de fins a 20 metres d'alçada, amb una ocupació del 80%, un segon nivell de fins a 45 metres i una ocupació del 40%, i uns elements puntuals amb una alçada màxima de 90 metres -l'equivalent a 24 plantes- i una ocupació del 5%. Aquests últims seran, amb tota probabilitat, torres hoteleres de les quals en podria arribar a haver entre nou i deu. 

Parc urbà de 48 hectàrees i millora de la xarxa viària

Tot i que sempre s'havia parlat d'una gran àrea verda, fins aquest dimarts no s'ha concretat que el que es farà és un gran parc urbà, de 48 hectàrees, que esdevindrà un "connector ecològic" entre l'interior i la costa, tal com ha explicat Agustí Serra. Un parc que serà, a més, d'ús lliure per a tots els ciutadans.

Pel que fa a la xarxa viària, Serra ha qualificat de "molt important i fins i tot obsessiu" el tema de resoldre les mancances i dèficits de mobilitat, des de l'A-7, l'AP-7 i la C-31b fins al sector del CRT. Així, es construirà una estructura viària, de tres carrils per sentit, que connectarà les diferents vies a través d'un nou enllaç, una gran rotonda. Tot plegat, la millora de la infraestructura viària i la urbanització de tots els terrenys, anirà a càrrec dels operadors que hi desenvoluparan els seus projectes. El cost estimat és d'uns 200 MEUR.

El PDU passarà divendres per la Comissió d'Urbanisme

Aquest dimarts ha tingut lloc a Tarragona la segona reunió de la Comissió de Seguiment del PDU del CRT de Vila-seca i Salou. En formen part representants de tots els grups polítics parlamentaris, la URV, col·legis professionals d'arquitectes, enginyers industrials i enginyers de camins, canals i ports. A més, també hi ha una àmplia representació del teixit econòmic, empresarial i turístic tarragoní. En formen part tres associacions hoteleres i d'empresaris d'hosteleria, l'Autoritat Portuària de Tarragona, el Patronat de Turisme, les cambres de comerç de Reus i Tarragona, Pimec, i l'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT). A tots ells se'ls ha presentat el PDU que divendres s'elevarà a la Comissió d'Urbanisme del territori en una convocatòria extraordinària, on s'espera que es pugui aprovar inicialment. La seva tramitació, però, no començarà fins al mes de setembre.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges