El fet que les sinuoses carreteres C-14 -que passa per la Riba i és la que registra més accidents al Camp- i N-240 -pel coll de Lilla- siguin les dues úniques vies que es trobaran a partir de Valls els conductors que circulin per l'A-27, provinents de Tarragona en direcció a Montblanc, fa preveure que els problemes circulatoris estaran assegurats, segons han advertit els dos alcaldes.
Batet (CiU) i Andreu (ERC) insisteixen un cop més en la necessitat d'executar el quart i darrer tram. "Sense el túnel del coll de Lilla, aquesta autovia no té sentit", ha dit l'alcalde de Valls. "Hi haurà un col·lapse de trànsit preocupant quan s'obri el tram del Morell a Valls", presagia el batlle, lluny d'estar content que les obres del tram d'A-27 al seu terme avancin a bon ritme.
De fet, els dos alcaldes volen evitar que s'inauguri aquest tercer tram -amb previsió que sigui abans de les eleccions espanyoles- si no hi ha un calendari concret del quart i últim tram fins a Montblanc. Per aquest motiu, els batlles reclamen una entrevista amb la ministra Ana Pastor per arrencar un compromís ferm sobre l'inici de la construcció del complex i esperat túnel de Lilla.
Foment va encarregar a Acciona les obres en aquest complex tram al febrer del 2009, però un any i escaig després, al juliol del 2010, rescindia el contracte. Des d'aleshores, les obres, executades només un 30%, estan aturades. La previsió pressupostària actual supera els 100 milions d'euros. Els dos alcaldes han volgut queixar-se aquest dimarts de la situació just a la boca sud del túnel.
"Aturada pel PSOE i enterrada pel PP, la situació d'aquest tram és desoladora", ha manifestat Batet. La majoria d'alcaldes de l'Alt Camp i la Conca de Barberà estan en peu de guerra des de fa temps per aconseguir que els 7,3 quilòmetres de tram final d'autovia -1,5 seran túnel- s'acabin executant i quedi connectat Tarragona, el port i la indústria química amb l'interior del Camp i Ponent.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics